کد خبر ۳۲۵۲۶ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
مصطفی علیزاده خبر داد :

بیکاری مشکل ورزشکاران ناشنوای قم

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قم با تاکید بر حمایت بیش از پیش مسئولان از ناشنوایان، گفت: ورزشکاران ناشنوای استان به شدت از بیکاری رنج می برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، با اشاره به فعالیت 130 ورزشکار ناشنوا وکم شنوای استان دررشته های مختلف ورزشی، اظهار داشت: خانواده های این افراد که بیش از 70 درصد از طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه به شمار می روند، برای تامین مایحتاج آنان تحت فشار قرار دارند.
وی افزود: ورزشکاران ناشنوای قم حتی آنانی که عضو تیم ملی هستند، نیز با مشکل های شغلی و بیکاری دسته و پنجه نرم می کنند.
وی با بیان اینکه دو هزار و 700 ناشنوا و کم شنوا دراین اداره کل دارای پرونده هستند، اظهار داشت: بهزیستی استان به منظور حضور ناشنوایان قم در عرصه ورزش ، 11 رشته ورزشی را مختص آنها فعال کرده است.
رئیس هیات ورزش های ناشنوایان قم با اشاره به اینکه فدراسیون ناشنوایان در 18 رشته ورزشی به ناشنوایان خدمات ارایه می دهد، گفت: هیات ناشنوایان قم تلاش دارد، تا پایان سال جاری با فعال نمودن هفت رشته دیگر سطح خدمات خود را همپای فدراسیون ارتقا دهد.
علیزاده ضمن بیان اینکه فوتسال ناشنوایان قم در رتبه دوم کشوری قرار دارد، به عضویت چهار ملی پوش قمی درتیم های فوتبال و فوتسال ناشنوایان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ورزشکاران ناشنوای قم در رشته هایی از جمله شنا، کشتی، تنیس روی میز و دو و میدانی نیز فعالیت می کنند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان نسبت به فراهم نمودن کار و شغل برای این ورزشکاران، گفت: حضور ناشنوایان در فعالیت های مختلف ورزشی کاملا به صورت رایگان است و تمام مخارج مورد نیاز آن از جمله هزینه سالن، لباس و رفت و آمد از طرف هیات تامین می شود، لذا خانواده ها نباید هیچ گونه نگرانی در این زمینه داشته باشند.
وی با بیان اینکه جهت حضور ناشنوایان زن درسالن های ورزشی تسهیلات ویژه ای برای آنان در نظر گرفته شده است، افزود: برای رفاه بیشتر خانواده ها و دسترسی آسان تر این گروه از ناشنوایان به سالن ورزشی هر روز صبح وسیله ایاب و ذهاب برای آنها در میدان مطهری مهیاست.
وی تصریح کرد: تامین هزینه های ایاب و ذهاب و اعزام ورزشکاران به مسابقه های کشوری از جمله مهمترین مشکل های هیات ورزش های ناشنوایان قم به شمار می آید.
علیزاده با اشاره به توجه ویژه بهزیستی نسبت به ورزش ناشنوایان قم گفت: بیش از 90 درصد هزینه اعزام های ورزشی ناشنوایان توسط بهزیستی استان تامین
می شود.
وی ضمن قدردانی از عنایت خاص استاندار قم به ورزشکاران ناشنوا و تجلیل وی از قهرمانان ناشنوای استان، اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان قم یک سالن ورزشی که امکان انجام بیشتر رشته ها و فعالیت های ورزشی در آن وجود دارد، را در ازای دریافت مبلغ کمی اجاره بها به هیات واگذار کرده است.
علیزاده همچنین فعال نمودن رشته های غیرفعال در استان مانند کوهنوردی و دوچرخه سواری را از جمله برنامه های در دستور کار برشمرد و افزود: از آنجا که ورزش کردن یکی از نیازهای ضروری ناشنوایان برای جلوگیری از افسردگی آنهاست، همگانی کردن ورزش ناشنوایان از جمله مهمترین سیاست های این هیات می باشد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com