کد خبر ۳۲۵۳۴ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
در ترکیب تیم ملی والیبال‌ نشسته ایران صورت می‌گیرد

اعزام والیبالیست‌های معلول قم به رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای

والیبالیست‌های پرافتخار استان قم همراه با تیم ملی کشورمان نخستین‌بار حضور در مسابقات والیبال نشسته جام بین‌قاره‌ای را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در حال حاضر سیدحسین حسینی‌جد و حسین گلستانی دو ملی‌پوش والیبال نشسته قم در اردوی تیم ملی ایران محسوب می‌شوند و این تیم در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی پاراالمپیک 2016 برزیل قصد حضور در چند میدان مهم برون‌مرزی را دارد.

یکی از مهمترین میادینی که پیش‌روی ورزشکاران عضو تیم ملی والیبال نشسته جانبازان و معلولین کشورمان قرار دارد،‌ رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جام بین‌قاره‌ای است که با حضور قهرمانان قاره‌های مختلف به عنوان یکی از انتخابی‌های پاراالمپیک برزیل برگزار می‌شود.

اعزام تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان به مسابقات جام بین قاره‌ای در حالی انجام می‌شود که فدراسیون جهانی والیبال نشسته، این رقابت‌ها را به میزبانی کشور چین برگزار می‌کند و تیم ملی والیبال نشسته ایران با ترکیبی متشکل از 14 ملی‌پوش به مسابقات جام بین قاره‌ای اعزام می‌شود.

این در حالی است که رقابت‌های والیبال نشسته جام بین قاره‌ای اسفندماه سال جاری به میزبانی شرق آسیا در کشور چین برگزار می‌شود در حالی که این مسابقات آخرین فرصت کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک است و تنها یک تیم شانس گرفتن سهمیه دارد.

تاکنون تکلیف هفت تیم راه‌یافته به بازی‌های رشته والیبال نشسته پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو در کشور برزیل در بخش مردان مشخص شده و هشتمین و آخرین تیم نیز در پایان رقابت تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات والیبال نشسته جام بین‌قاره‌ای معرفی می‌شود.

به همین منظور پنجمین اردوی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پس از ماه صفر برگزار می‌شود که 20 بازیکن از سوی کادر فنی برای حضور در این اردو انتخاب شده‌اند، در حالی که ترکیب تیم ملی برای پارالمپیک ریو به 12 نفر خواهد رسید.

تا زمان اعزام تیم ملی والیبال نشسته کشورمان به رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای در هر اردو دو نفر حذف می‌شوند تا به کادر فنی تیم ملی به ترکیب اصلی برسد، ضمن اینکه این مرحله از اردوی تیم ملی به میزبانی باشگاه ثامن‌الحجج (ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

با توجه به آغاز رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر والیبال نشسته باشگاه‌های کشور و حضور ملی‌پوشان در تیم‌های باشگاهی، بین سازمان لیگ و تیم ملی نیز هماهنگی‌ لازم صورت گرفته تا بازیکنان بتوانند همزمان در خدمت تیم ملی و تیم‌های باشگاهی خود باشند و تداخلی در این زمینه ایجاد نشود.

با توجه به اینکه سال آینده مسابقات پارالمپیک پیش‌روی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان است، اولویت کادر فنی تیم ملی ابتدا این مسابقات است و سازمان لیگ نیز در این زمینه با کادر فنی و انجمن همکاری می‌کند تا بدون هیچ مشکلی هم اردوها و هم مسابقات باشگاهی به انجام برسد.

‌ در مسابقات بین قاره‌ای حداکثر سه تیم از چهار قاره حضور دارند و مسابقات در دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود، ضمن اینکه با توجه به حضور تیم ملی کشورمان در هر دو بخش، والیبالیست‌های معلول ایران به دنبال هر دو سهمیه پارالمپیک هستند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com