کد خبر ۳۸۲۵۷ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
به پاس کسب مقام قهرمانی والیبال نشسته ریو 2016 صورت گرفت

استقبال مسوولان و مردم قم از ملی‌پوش طلایی والیبال نشسته قم در پارالمپیک

ملی‌پوش طلایی والیبال‌نشسته استان قم در بازگشت به میهمان اسلامی و شهر مقدس قم مورد استقبال گرم مسوولان و مردم قم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسین گلستانی یکی از دو نماینده ورزش جانبازان و معلولین استان قم در بازی‌های پارالمپیک ریودوژانیرو 2016 بود که در رشته والیبال نشسته به عنوان عضو تیم ملی والیبال نشسته کشورمان همراه با سایر ملی‌پوشان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

این چهره موفق والیبال‌ نشسته استان قم که سابقه زیادی در کسب مقام از میادین معتبر خارجی دارد در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با پیراهن شماره 9 به میدان رفت و یکی از مهره‌های کلیدی ایران در راه کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای پارالمپیک بود.

حسین گلستانی که عنوان نخستین پارالمپیکی تاریخ والیبال‌نشسته ورزش جانبازان و معلولین استان قم را نیز به نام خود ثبت کرده، در سن 25 سالگی نخستین‌بار همراه با تیم ملی به پارالمپیک اعزام شد و به عنوان اسپوکر تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در این رقابت‌ها درخشید.

تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 در بازی‌های خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها، برابر تیم‌های چین، بوسنی‌ و هرزگوین و اوکراین قرار گرفتند و این سه تیم را با نتیجه جالب سه بر صفر و با اقتدار شکست دادند.

این در حالی است که هشت تیم در بازی‌های والیبال نشسته پارالمپیک برزیل حضور داشتند و در گروه نخست تیم‌های ملی برزیل، مصر، آلمان و آمریکا و در گروه دوم تیم‌های ملی ایران، بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین برای کسب بهترین رتبه به منظور حضور در پلی‌آف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ملی‌پوشان ایران در مرحله نیمه نهایی با تیم دوم گروه نخست یعنی برزیل رو‌به‌رو شدند تا چهره یکی از تیم‌های فینالیست پارالمپیک 2016 برزیل مشخص شود که تیم ملی ایران در این مرحله به میزبان یعنی برزیل برخورد کرد و با برتری قاطع سه بر صفر برابر حریف به فینال رسید.

در آخرین روز بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، فینال چهار سال قبل رشته والیبال نشسته تکرار شد و تیم ملی ایران به مصاف بوسنی و هرزگوین رفت و همانند بازی مرحله مقدماتی با حساب سه بر صفر از سد این تیم عبور کرد و با اقتدار و شایستگی قهرمان و طلایی شد.

به پاس کسب این موفقیت ارزنده که برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان قم رقم خورد امروز حسین گلستانی ملی‌پوش والیبال نشسته قم در میان استقبال مسوولان و مردم قم به کشور و شهر مقدس قم بازگشت، در این مراسم فرماندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل و معاون اداره کل ورزش و جوانان، مدیر کل بهزیستی، رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم و جمع زیادی از مردم ورزش دوست قم به همراه خانواده و هم‌ تیمی‌های این قهرمان ارزنده حضور داشتند و با اهدای دسته‌های گل موفقیت کسب شده را به وی تبریک گفتند.

قهرمانی پارالمپیک در حالی نصیب ملی‌پوش والیبال نشسته قم شد که این بازیکن در مسابقات پاراآسیایی جوانان، بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، باشگاه‌های آسیا، مسابقات مردان آسیا، رقابت‌های جهانی، پیکارهای جام بین‌ قاره‌ای و چندین میدان معتبر دیگر همراه با تیم ملی قهرمان شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com