کد خبر ۳۱۹۹۸ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم :

سند توسعه قم تدوین می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم از تصویب سند آمایش و تدوین سند توسعه استان خبر داد و گفت: این اسناد کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌ها براساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن رضوی درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام استان اظهار داشت: در مجموع 17 پروژه نیمه‌تمام ملی، بیش از 100 پروژه نیمه‌تمام از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و 20 پروژه نیمه‌تمام استانی داریم که این تعداد پروژه نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بابیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و پروژه‌های بیش از 70‌درصد پیشرفت مهم‌ترین اولویت‌ها هستند، افزود: اگرچه تحریم‌ها تأثیر نامطلوبی بر وضعیت اقتصادی کشور داشت اما دولت از توجه به هزینه‌های جاری برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی غافل نبوده است.

وی بابیان اینکه 162 میلیارد تومان در سال جاری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم تأمین‌شده است، عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت بخش صادرات پروژه‌های نیمه‌تمام را به‌سرعت به اتمام برسانیم.

رضوی با اشاره به نیازمندی پروژه‌ها نیمه‌تمام استان قم به اعتبارات بیان کرد: در حال حاضر میزان 700 میلیارد تومان برای پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب، 400 میلیارد تومان برای پروژه‌های ملی و 1500 میلیارد تومان برای پروژه‌های استانی نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از تصویب سند آمایش و تدوین سند توسعه استان خبر داد و گفت: این اسناد کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان صورت بگیرد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com