کد خبر ۳۲۵۵۰ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خبر داد

دستگیری کلاهبردار رانندگان خودروهای سنگین در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در قم خبر داد و گفت: این متهم از رانندگان کامیون در هفت استان کشور کلاهبرداری کرده بود که سرانجام در قم دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد کرمی، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از رانندگان کامیون مبنی بر اینکه از سوی فردی ناشناس مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم مورد بررسی و تحقیقات جامع قرار گرفت.

وی گفت: متهم ضمن برقراری تماس تلفنی با رانندگان تقاضای حمل کالا به نقاط دور دست کشور کرده و با پیشنهاد مبلغ قابل توجه طمع مالباختگان را بر می‌انگیخته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: متهم سپس با بیان اینکه برای اخذ بارنامه نیاز به واریز پول نقد است اما در حال حاضر همراه ندارد، اقدام به دریافت مبالغی بین 6 تا 15 میلیون ریال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه این مبالغ به صورت کارت به کارت انجام می‌شد، تصریح کرد: در ادامه متهم هنگام مراجعه و دریافت بارنامه و حق کمیسیون، با استفاده از غفلت رانندگان از محل متواری می‌شد.

کرمی افزود: مأموران آگاهی استان در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی هویت واقعی متهم را شناسایی و نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی دارای سه فقره سابقه کیفری است، افزود: نامبرده در تحقیقات مأموران به بزه انتسابی اعتراف و اذعان کرد مدت هشت سال در باربری فعالیت کرده و با شماره تلفن‌هایی که از راننده‌ها داشته است با آنها تماس برقرار کرده و نسبت به ارسال پیامک اقدام می‌کرده و از این طریق در هفت استان کشور از تعداد زیادی راننده کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: متهم پس از تفهیم اتهام توسط مقام قضایی استان با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com