کد خبر ۳۲۵۶۶ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۸
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مطرح کرد

سکونت بیشتر کودکان کار در مناطق شهرقائم و نیروگاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با توجه به اینکه بیشتر کودکان کار در مناطق شهرقائم و نیروگاه هستند این سئوال برای ما ایجاد می‌شود که چرا این مناطق باید قشر زیادی از این افراد را در خود جای دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احد جمالی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی که در سالن امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در بحث کودکان خیابانی از مسائل مهم جامعه به حساب می‌آید و دلایل مختلفی موجب این معضل در کشور شده است.

وی ضمن اشاره به تاکیدات رهبری نسبت به رسیدگی به این مشکلات در جامعه افزود: باید این موضوعات هر چه سریع‌تر در استان پیگیری شود و لازم است از تمام امکانات دستگاه‌هایی که نسبت به این مسئله در شهر دغدغه دارند استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تاکید کرد: ما باید به جوابی مناسب برای این پرسش برسیم که چرا تعداد این کودکان خیابانی در قم در حال افزایش است و برای جلوگیری از بالا رفتن درصد این افراد در شهر قم چاره‌ای اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر این کودکان در مناطق شهرقائم و نیروگاه هستند این سئوال برای ما ایجاد می‌شود که چرا این مناطق باید قشر زیادی از این افراد را دربرگیرد و این نیست جز فقر و مشکلات خانوادگی که متاسفانه در این خانوادها وجود دارد.

جمالی تاکید کرد: استانداری یک ماموریت درون دستگاهی و یک ماموریت برون دستگاهی دارد و ما در استانداری قم موظف هستیم بر همه ارگان‌های استان نظارت کنیم تا در این موضوع قدم‌های موثر و خوبی برداشته شود.

وی تصریح کرد: شهرداری در جمع‌آوری و معرفی این افراد کمک خوبی را به بهزیستی انجام داده است ولی باید این همکاری‌ها در بخش ساختمان سازی هم با بهزیستی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: در راه کمک و حمایت از کودکان خیابانی صداوسیما نقش مهمی می‌تواند ایفا کند زیرا رسانه جایگاه ویژه‌ای در معرفی این افراد به مردم دارد.

وی بیان کرد: کودکان کار به اجبار مشغول به این فعالیت می‌شوند در عبارتی آنها مورد استثمار افراد سودجو قرار گرفته‌اند که این امر مورد نکوهش است.

جمالی خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت باید طوری عمل کند تا به این افراد کمک‌های خوبی بدهد زیرا این کودکان به دلیل فقر و از سوی خانواده به انجام این کار مجبور شده‌اند و نباید به این موضوع با دید منفی‌ نگاه کرد.

وی تاکید کرد: بهزیستی باید اقدامات مناسب و خوبی در این ارتباط انجام دهد که امیدواریم با تصویب برنامه‌های حمایتی از این کودکان، اقدامی مناسب انجام شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com