کد خبر ۳۲۵۷۵ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸

حرمت بازی‌هایی که زمینه نفوذ فرهنگی دشمن را فراهم می‌کنند

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بازیی‌هایی که به مقدسات مسلمانان توهین و یا گناهی را ترویج می‌کنند از بازی‌های حرام به حساب می‌آیند، گفت: باید دقت داشت که برخی از بازی‌ها زمینه‌های نفوذ فرهنگی دشمن را فراهم می‌آورد که از مصادیق بارز بازی‌های حرام هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمود اکبری ، دربرنامه بیان احکام شرعی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به تبیین اهمیت برنامه‌ریزی شرعی در امور بازی‌ها پرداخت و گفت: متأسفانه بازی‌هایی در بین نوجوانان رایج است که از حرام بودن آن مطلع نیستند.

 کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برخی از بازی‌ها ابزار قمار به حساب می‌آیند، گفت: بازی با ابزار قمار حتی اگر در فضای مجازی باشد و شرط هم در آن لحاظ نشده باشد حرام است.

 حجت‌الاسلام اکبری تقسیم‌بندی ابزارهای رایج بازی را از نگاه مراجع عظام تقلید مورد بررسی قرار داد و اذعان داشت: در برخی از بازی‌ها در نتایج آن شرایط پیروزی و شکست مطرح می‌شود؛ بنابراین بازی‌هایی نیز وجود دارند که ابزار قمار نیستند ولی شرایط پیروزی و شکست آن را حرام می‌کند.

 استاد حوزه علمیه قم به تفهیم حکم شرعی مسابقات پیامکی اشاره کرد که حتی رسانه‌های رسمی به تبلیغ آن می پردازند و ابراز داشت: بر اساس قوانین شرع مقدس مسابقاتی که جایزه آن نیز از محل پولی که از درآمد پیامک شرکت کننده گان تأمین می‌شود حرام و جایزه آن نیز حرام است؛ برخی از مسابقات در فضای مجازی نیز هستند که فرد در مراحلی از بازی به جایی می‌رسد که به صورت وهمی داد و ستد در بازی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین این نوع بازی نیز حرام است.

 کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بازیی هایی که به مقدسات مسلمانان توهین و یا گناهی را ترویج می‌کنند از بازی‌های حرام به حساب می آیند، عنوان کرد: باید دقت داشت که برخی از بازی‌ها زمینه‌های نفوذ فرهنگی دشمن را فراهم می‌آورد که از مصادیق بارز بازی‌های حرام به حساب می‌آیند.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com