کد خبر ۳۲۵۸۵ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
طی آبان‌ ماه صورت گرفت

رشد 6 درصدی اهدای خون در قم

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم از رشد 6 درصدی اهدای خون در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا کبیری با اشاره به آمار مراجعین به این سازمان طی مدت مذکور گفت: در این مدت بیش از 4 هزار و 257 نفر به مراکز انتقال خون قم مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون 3 هزار و 744 نفر موفق به اهدای خون شدند.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم با مقایسه میزان اهدای خون نسبت سال گذشته اظهار کرد: در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 6 درصد رشد در اهدای خون داشته‌ایم.

کبیری در ادامه شاخص اهدای مستمر خون را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این شاخص در آبان ماه سال جاری حدود 53 درصد بوده است.

وی در خصوص گروه‌های خونی اهدایی ابراز کرد: از میان گروه‌های خونی اهدا شده گروه خونی O+  با هزار و 233 نفر بیشترین گروه خونی را شامل شده است.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم در تعریف اهدا کننده مستمر خون بیان کرد: اهدا کننده مستمر خون به فردی گفته می‌شود که در طول یک سال حد اقل دو بار موفق به اهدای خون می‌شود و این شاخص در حال حاضر در کشور بیش از 52 درصد است.

کبیری در ادامه سخنانش با اشاره به فرآورده‌های حاصل از خون‌های اهدایی گفت: همچنین در این ماه 4 هزار و 448 واحد خون و فرآورده‌های خونی آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده است.

وی یادآور شد: همچنین 8 هزار و 226 واحد خون نیز از ابتدای سال تا کنون به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com