کد خبر ۳۱۴۲۸ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف خبر داد

اعزام 6 هزار مبلغ با عنوان بصیرت عاشورایی به سراسر کشور

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 6 هزار مبلغ با عنوان بصیرت عاشورایی به سراسر کشور از 22 مهر تا دوم آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد شعبانی ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: محرم ماهی است که خون بر شمشیر پیروز شد و ماهی است که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم کرد، امام حسین (ع) با جهادشان اسلام را زنده کردند، بنابراین باید به برکت منبر، حقایق اسلامی را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه محرم به عنوان بصیرت عاشورایی مبلغانی به سراسر کشور اسلامی از جمله شهرها، ‌روستاها، بقاع متبرکه و مساجد اعزام می‌کند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرصت موجود در اختیار مبلغان در ایام محرم گفت: مبلغان از این فرصت برای بهتر شناساندن شخصیت امام حسین (ع)، ویژگی‌های حضرت و استنادات قرآنی در کلام حضرت استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) برای رعایت حقوق انسان‌ها، ایجاد حریت و آزادی در جامعه آن روز دست به قیام زدند و قیام ایشان برای همیشه شاخص و خط فکری در برابر ظالمان و حکومت‌ها ایجاد کرد.

شعبانی یادآور شد: انسان‌هایی که می‌خواهند در برابر ظلم و ستم بایستند، حتی اگر مسلمان نباشند، امام حسین (ع) الگوی مناسبی برای آنهاست، چراکه این امام بزرگوار در برابر دین‌ستیزی‌های امویان ایستادند و چهره واقعی اسلام را برای همه مشخص کردند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امام حسین (ع) در جمله معروفی فرمودند «اگر دین جدم جز با کشته شدن من بر پا نمی‌ماند، ای شمشیرها من را دریابید، اگر بنا باشد، دین از بین برود من کشته می‌شوم، اما دین زنده بماند».

وی یادآور شد: امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، امام حسین(ع) ساکت نبودند، چراکه دین در معرض خطر بود، با تمام وجود عزیزترین افراد مانند کودک 6 ماهه، فرزند جوان، برادر، همسر و دخترشان را جمع کردند و با تمام وجود در برابر دشمن ایستادند.

شعبانی با بیان اینکه امروز امام حسین (ع) برای جامعه بشری و اسلامی الگو شده است، گفت: دوست و دشمن این امام بزرگوار را نمونه بارز مقابله با ظلم می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: امروز زنده نگاه داشتن این حماسه وظیفه ماست، همه پیروان اهل بیت (ع) باید یاد و نهضت اباعبدالله الحسین (ع) را زنده نگاه دارند، بنابراین یاد امام حسین (ع) برای ما شاخصی است که در برابر استکبار باید ایستاد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:‌ هر کس مانند امام حسین (ع) باشد و فکر حسینی داشته باشد، در برابر فکر یزیدی می‌ایستد.

وی از اعزام 6 هزار نفر مبلغ به مناسبت ایام محرم خبر داد و افزود: این مبلغان از 22 مهر ماه جاری اعزام می‌شوند تا دوم آبان ماه سال جاری در محل تبلیغی حضور دارند و به فعالیت‌هایی مانند اقامه نماز جماعت،‌ کلاس معارف، اخلاق در خیمه‌های معرفت،‌ کارگروه کودک و مشاوره و پاسخ به سئوالات و شبهات، منبر و روضه می‌پردازند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com