کد خبر ۳۲۵۹۹ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
عیسی رضایی بیان کرد :

مدیرکل میراث فرهنگی: شهرداری قم در جذب فرصت های سرمایه گذاری نقش مهمی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر همکاری و نقش مهم شهرداری قم در جذب فرصت های سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی در نشستی با محمدرضا معرفت قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی اظهار داشت: شهرداری با اقدام هایی از جمله تخفیف عوارض، اقساط بندی، تسهیل در امور ساخت و ساز با رعایت ضوابط قانونی و سایر موارد می تواند سرمایه گذاران را در احداث هتل های چند ستاره، هتل آپارتمان و مجتمع های گردشگری جذب کند.
وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران به این اداره کل مراجعه می کنند که خواستار احداث تاسیسات گردشگری در بخش های مختلف قم از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) هستند، از این رو آمادگی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و معرفی آنها را به شهرداری داریم.
رضایی با بیان اینکه ماندگاری مسافران، خدمات رفاهی مناسب را نیازمند است، گفت: در صورتی که نیازهای مسافران با ارائه خدمات مطلوب رفاهی و تفریحی تامین شود می تواند در ماندگاری آنان تاثیر بگذارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: شهر مقدس قم روزانه پذیرای بسیاری از زائران خارجی و داخلی است که از اقصی نقاط جهان اسلام برای زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن تاریخی و مذهبی وارد این شهر می شود.
رضایی ادامه داد: هر قدر ماندگاری زائران در این استان بیشتر باشد، اشتغالزایی بیشتر شده و به دنبال آن توسعه اقتصادی برای استان به همراه خواهد آورد، از این رو سرمایه گذاری برای تاسیسات گردشگری باید با تعامل ارگان های مربوطه در استان پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان قم در مستند اقلیم بهشت به نمایش درآمده است گفت: این مستند به بسیاری از اماکن تاریخی از جمله حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مسجد جامع، مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش، بقاع متبرکه و مناطق 12 گانه گردشگری قم پرداخته است.
وی افزود: این مستند برای آشنایی مردم استان قم و همچنین بخش خصوصی در شناسایی مناطق گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری مفید است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر امضای تفاهمنامه همکاری ما بین این اداره کل با شهرداری جهت تهسیل در روند توسعه تاسیسات گردشگری تاکید کرد.
در ادامه این نشست محمدرضا معرفت قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، آمادگی همکاری با اداره کل میراث فرهنگی قم در حمایت از سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری را اعلام کرد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com