کد خبر ۳۲۶۲۷ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد

لزوم همت همگانی باسوادان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به افزایش مهاجرت‌ها و تاثیر آن بر آمار بی‌سوادان گفت: با همت باسوادان و تشویق بی‌سوادان می‌توان بی‌سوادی را در جامعه ریشه‌کن کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با بیان اینکه از ابتدای امسال 5 هزار و 900 نفر در نهضت سوادآموزی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: دوره‌های سوادآموزی شامل سه بخش بوده که برای هر دوره و به ازای هر نفر میزان قیمت مشخصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دوره‌ها شامل سوادآموزی، انتقال و جلوگیری از بازگشت افراد به کم‌سوادی است که در نخستین دوره به ازای هر نفر سوادآموز 680 هزار تومان، در دوره دوم 800 هزار تومان و در دوره سوم 120 هزار تومان به مربی پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه افراد با حداقل مدرک تحصیلی می‌توانند در نهضت سوادآموزی مربی شوند، تصریح کرد: افراد دارای دیپلم می‌توانند در نهضت به عنوان مربی فعالیت کرده و به ازای هر نفر که در امتحانات قبول شوند، حق الزحمه دریافت کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که در مقطع دبیرستان هستند می‌توانند با آموزش به افراد بی‌سواد در منزل به عنوان آموزش‌یار با ما همکاری کنند.

قاسمی‌نیا با تأکید بر اینکه تعهدی در زمینه رسمی شدن و استخدام مربیان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مربیان به ازای هر نفر که آموزش دهند و در امتحانات پذیرفته شود، حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه محل تشکیل کلاس‌ها و تمام اقلام مورد نیاز برای آموزش توسط نهضت هماهنگ می‌شود، خاطرنشان کرد: مربیان برای دریافت آنها باید به دفاتر مدارس و ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی مراجعه کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به طرح تشویقی جدید نهضت اشاره کرد و گفت: به تمام کسانی که امسال در دوره آموزشی سوادآموزی شرکت کنند به عنوان پاداش 136 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار سال 90، 44 هزار و 66 نفر بی‌سواد در استان وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد تاکنون به دلیل افزایش مهاجرت‌ها کاهش چشمگیری نداشته است و حتی با معضل بی‌سوادی در میان اتباع خارجی مواجه هستیم.

قاسمی‌نیا افزود: با همت باسوادان و تشویق بی‌سوادان می‌توان بی‌سوادی را در جامعه ریشه‌کن کرد.

وی همکاری کارمندان دولت و دبیران آموزش و پرورش را برای بهبود وضع بی‌سوادی استان خواستار شد و گفت: از تمام همکاران خواستارم تا با عقد قرارداد طرح آموزش فرد به فرد به افراد بی‌سواد را دنبال کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com