کد خبر ۳۲۶۶۲ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم خبر داد

پیش‌بینی 35 هزار واحد پارکینگ در طرح جامع مسجد مقدس جمکران

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: وجود 35 هزار واحد در قالب 10 پارکینگ چهار طبقه در منطقه ضروری دیده شده است که نیاز به تملک و احداث دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان در نشست مشترک تولیت مسجد مقدس جمکران، شهردار قم و معاونین این دو مجموعه که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد به تشریح طرح تفصیلی منطقه جمکران پرداخت و اظهار کرد: طرح تفصیلی جمکران تقریباً تهیه و تمام کاربری‌ها در آن لحاظ شده است. در واقع طرح تفصیلی منطقه جمکران از دو طرح تشکیل شده که یک طرح آن 63 هکتاری و مربوط به محدوده داخل مسجد مقدس جمکران است که بر اساس آن ساخت و ساز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 25 هکتار خارج از رینگ یک به عنوان پارکینگ در نظر گرفتیم. 35 هزار واحد در قالب 10 پارکینگ چهار طبقه در منطقه دیده شده است که نیاز به تملک و احداث دارد.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه این ظرفیت پارکینگ برای خیل زائران مسجد مقدس جمکران پاسخگو نیست، بیان کرد: باید در خارج از محدوده‌ نیز پارکینگ‌هایی احداث شود تا مجبور نباشیم تمام خودروهایی که در ایام خاص مانند نیمه شعبان به این منطقه وارد می‌شوند را در فضایی محدود پذیرش کرده و با مشکلات ترافیکی مواجه شویم.

جانقربان ادامه داد: طرح تفصیلی مسجد مقدس جمکران کاربر‌های فرهنگی، تجاری، رفاهی و خدماتی را در خود دارد و این طرح با هماهنگی مسجد مقدس جمکران تهیه شده و البته همچنان قابلیت بازنگری و اصلاح دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com