کد خبر ۳۹۱۰۴ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد

استفاده بیش از 1.5 میلیون خودرو از پارکینگ زائر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از استفاده بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از پارکینگ زائر از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به وضعیت استفاده شهروندان از پارکینگ‌های سطح شهر، اظهار کرد: با راه‌اندازی پارکینگ زائر در هسته مرکزی شهر بخش عمده مشکلات در این بخش در مجاورت حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفع شد و رضایتمندی و رفاه مناسبی برای شهروندان ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه پارکینگ زائر به صورت شبانه روزی به همشهریان و مسافران خدمات‌رسانی می کند، گفت: در گذشته در این محدوده مشکلات متعددی در بخش پارک خودرو داشتیم که با وجود کمبود فضا، افتتاح این پارکینگ کمک شایانی به رفع مشکلات این محدوده کرده است.

شعبان‌زاده با بیان اینکه براساس آمار و اطلاعات به دست آمده به طور میانگین روزانه بیش از 5 هزار خودرو وارد پارکینگ زائر شده و از آن استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: آمار ورودی و خروجی به پارکینگ زائر به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهریورماه بیشترین آمار ورودی و استفاده از پارکینگ زائر را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در شهریور بیش از 246 هزار خودرو وارد پارکینگ زائر شده و بیش از 238 هزار خودرو نیز از آن خارج شده‌اند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه میانگین روزانه ورودی به پارکینگ زائر در شهریور امسال بیش از 8 هزار خودرو بوده است، افزود: پس از شهریور، مرداد و فروردین که ایام افزایش آمار سفر هستند بیشترین آمار استفاده از پارکینگ زائر را دارند.

شعبان‌زاده اذعان کرد: در ماه‌های دیگر نیز بسته به ایام آنها، به طور میانگین بیش از 170 هزار خودرو وارد پارکینگ زائر شده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com