کد خبر ۳۳۹۱۹ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد

انعقاد ۱۷۰۰ قرارداد تاسیس واحد صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی استان قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از واحدهای صنعتی گفت: تاکنون بالغ بر 1700 قرارداد تاسیس واحد صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی این استان منعقد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، امیر طیبی‌نژاد با اشاره به حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از واحدهای صنعتی اظهار داشت: ایجاد و تامین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز اولیه برای استقرار واحدهای صنعتی در سطح شهرک‌ها از اقدامات انجام گرفته توسط شرکت شهرک‌های صنعتی است که از جمله این امکانات می‌توان به تامین زیرساخت‌های اصلی آب، برق، گاز و تلفن اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: تسهیل شرایط استقرار واحد‌های صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی استان قم از دیگر حمایت‌های انجام گرفته است که در این راستا سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و متقاضیان استقرار در شهرک‌های صنعتی با حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم از برخی تشویق‌ها برای استقرار بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 40 درصد از مبلغ زمین واحد صنعتی به صورت نقد دریافت شده و مابقی در قالب اقساط بلند مدت و با یکسال تنفس در پرداخت اقساط که امتیاز منحصر به فردی بشمار می‌رود اخذ می‌شود.

طیبی‌نژاد با بیان اینکه برای اولین بار دولت تدبیر و امید برای خرید زمین‌های شهرک‌های صنعتی تخفیف تا 10 درصد قرار داده شده است افزود: زمین شهرک‌های صنعتی استان قم حداکثر 10 درصد ارزان‌تر شده است. این در حالی است که این شرکت افزایش قیمت زمین طی سال جاری در شهرک‌های صنعتی نداشته است.

وی گفت: از دیگر خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی این است که چنانچه واحد صنعتی در زمان مشخص شده به بهره برداری برسد بخشی از اقساط باقیمانده بخشیده می‌شود.

طیبی‌نژاد با اشاره به پایین بودن قیمت زمین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم نسبت به استان‌های همجوار ادامه داد: شهرک‌های صنعتی مبلغ زمین را دریافت نمی‌کند بلکه هزینه حق بهره برداری از تاسیسات را دریافت می‌کند.

وی همچنین به ارائه خدمات حمایتی این شرکت از صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: به صنایع کوچک خدمات مشاوره‌ای، تسهیلاتی، مالی، اعتباری و غیره ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: تفاهم نامه با برخی بانک‌های دولتی و خصوصی برای پرداخت تسهیلات به بخش صنایع کوچک منعقد شده و تا کنون تسهیلات خوبی در اختیار واحدهای متقاضی قرار گرفته است.

وی گفت: برخی از واحد‌ها در راهبری واحد صنعتی خود دچار مشکلاتی می‌شوند که برای سرمایه گذاران، مدیران و کار‌شناسان این واحد‌ها دوره‌های آموزشی مختلف برگزار می‌شود.

طیبی‌نژاد ادامه داد: همچنین واحدهای صنعتی موفق در سطح کشور توسط این شرکت شناسایی شده و مدیران و سرمایه گذاران مستقر در شهرک‌های صنعتی قم در قالب تورهای صنعتی از کارخانه‌های موفق بازدید می‌کنند تا دانش مدیریتی و ابتکارات و نوآوری در صنعت به سایر تولید کنندگان استان منتقل شود.

وی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت صنایع کوچک نیز افزود: واحدهای صنعتی که متقاضی دریافت تسهیلات بانکی بوده اما توانایی اخذ وثیقه ندارند توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مورد حمایت قرار می‌گیرند. از واحد‌های صنعتی دانش بنیان نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بر اساس وظیفه ذاتی خود کمیته رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی را راه اندازی کرده که به مشکلات واحد‌ها رسیدگی می‌کند.

وی بیان کرد: 98 درصد از صنایع استان قم را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که بخش قابل توجهی از اقتصاد استان قم را شامل می‌شود.

طیبی‌نژاد در خصوص اشتغال در واحدهای صنایع کوچک افزود: بیش از 22 هزار نفر در سطح واحدهای صنعتی شهرک‌ها در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر هزار و 700 قرارداد تاسیس واحد صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی این استان منعقد شده است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com