کد خبر ۳۲۷۱۷ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

شناسایی تخلف 29 واحد نانوایی در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 29 واحد نانوایی با کارخانه متخلف در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد همکاری می‌کردند که شناسایی شدند و تخلف آنها برای همکاران بازرس مشخص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمدرضا سمیعی‌نسب با بیان اینکه موضوع آرد و نان از اولویت‌های اصلی بازرسان است، اظهار کرد: اکیپ‌های بازرسی همزمان با فعالیت نانوایی‌ها از ساعت پنج برای نظارت بر نانوایی‌ها اعزام می‌شوند و تا ساعت 22 به کار نظارت به صورت مستمر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: بر بحث قیمت نان نظارت صورت می‌گیرد تا قیمت‌های مصوب اعمال شود و از این امر تخطی نکنند و بحث وزن نان از موارد دیگر نظارتی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به بحث کیفیت نان به عنوان یکی از موارد مهم گفت: در بحث بهداشتی استفاده نکردن از جوش شیرین یکی از مقولاتی است که همکاران دنبال می‌کنند، البته بحث جوش شیرین از ماموریت‌های اصلی حوزه دانشگاه علوم پزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان به واحد نانوایی مراجعه می‌کنند و بر استفاده نکردن از جوش شیرین در نانوایی‌ها نظارت و کنترل دارند و اگر نانوایی از جوش شیرین استفاده کرده باشد، مطابق با قانون با آنها برخورد می‌شود.

سمیعی‌نسب با اشاره به آمار عملکرد هشت ماهه در بحث بازرسی از نانوایی‌ها و کارخانجات آرد گفت: در این مدت 9 هزار و 243 مورد بازرسی انجام و هزار 403 پرونده تخلف به ارزش 14 میلیارد و 10 میلیون و 844 هزار ریال تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده به تفکیک واحدهای نانوایی شامل 3 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای سنگک، 3 هزار و 299 مورد بازرسی از نانوایی‌های لواش، هزار و 98 مورد بازرسی از واحدهای تافتون و هزار و 346 مورد بازرسی از واحدهای پخت نان بربری است.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه موضوع مهم در حوزه آرد عرضه خارج از شبکه است که برخی از واحدهای متخلف این کار را انجام می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه آرد دولتی با آزاد اختلاف قیمت دارد، برخی از واحدهای متخلف اقدام به عرضه خارج از شبکه آرد خود می‌کنند.

وی به پرونده تخلف برای کارخانه متخلف در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد اشاره کرد و افزود: ارزش تخلف 8 میلیارد و 368 میلیون و 80 هزار ریال بوده است و 29 واحد نانوایی نیز با این کارخانه در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد همکاری می‌کردند که شناسایی شدند و تخلف آنها برای همکاران بازرس مشخص شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com