کد خبر ۳۲۷۷۱ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
معاون امور زیربنایی شهرداری قم:

کمتر از ۲۰ درصد از معابر شهری قم مهیای استفاده معلولان

معاون امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه باید در طرح‌های جدید حتما تردد معلولان مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: کمتر از ۲۰ درصد از معابر شهری قم مهیای استفاده معلولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت معابر شهر برای تردد معلولان بیان کرد: عبور و مرور عابر پیاده یکی از محورهای اصلی حمل و نقل و ترافیک بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت در بحث تردد معلولان دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تردد انواع معلولان باید برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشیم بیان کرد: باید تردد معلولان در طراحی‌های شهری دیده شود.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم بیان کرد: یکی از ملزومات در خصوص اجرای طرح‌ها رعایت حال معلولان است و اذعان داریم که وضعیت مناسبی نداریم و معابر ما برای افراد سالم هم مناسب نیست چه برسد به معلولان.

وی با بیان اینکه در گذشته متاسفانه در خصوص عبور معلولان نکات لازم رعایت نشده است، بیان کرد: در نوسازی پیاده‌روها باید این مقوله مورد توجه قرار گیرد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه در شهر قم از سال 91 بحث پیاده‌روسازی شروع شده و اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد: البته باید اقدامات صورت گرفته تکمیل شود و مهم است که این شبکه در تمام شهر انجام شود.

وی بیان کرد: در بهسازی ساختمان‌های موجود برای تردد معلولان مشکلات مختلفی وجود دارد و با کار پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: در گذشته این نیازها دیده نشده است و امروز حل مشکل و پاسخ دادن به خواست معلولان که انتظار به حقی‌ است کار بسیار دشواری است.

وی با بیان اینکه باید در طرح‌های جدید حتما تردد معلولان مورد توجه جدی قرار گیرد خاطرنشان کرد: کمتر از 20 درصد از معابر مهیای استفاده از معلولان است و شاید این عدد پایین‌تر هم باشد.

قاری‌قرآن با اشاره به اعتبار تخصیص یافته از سوی شهرداری برای بهسازی معابر در خصوص معلولان و پیاده روسازی‌ها بیان کرد: این اعتبار در سال 91، 2.9 میلیارد تومان، در سال 92، 6.6 میلیارد تومان، در سال 93، 3.3 میلیارد تومان و در سال جاری 5.3 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه نهضتی برای ساخت پیاده‌روسازی در شهر قم آغاز گردیده است، گفت: امسال به دلیل مشکلات مالی افت پیدا کرده است ولی در سال آینده به این مقوله اصلاح معابر توجه جدی خواهیم داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com