کد خبر ۳۲۷۷۶ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸

16 آذر روز فریاد دانشجوی انقلابی

غرب دانشجویی سازش‌کار و مسامحه‌طلب را می‌پسندد و درصدد است تا این الگو را در میان قشر جوان ما نیز تزریق کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امروز 16 آذر مصادف با روز خروش دانشجویانی است که با فریادهای خود زیر بار نظام سلطه نرفته و با سینه‌هایی سپر شده در مقابل استعمارگرانی ایستادند که برای از بین بردن نظام و انقلابمان کمر همت بسته بودند.

استقلال، امنیت و آزادی کشور به دلیل وجود غیورمردان، جوانان و دانشجویانی است که با تمام وجود در صحنه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و بسیاری با خون خود نهال این انقلاب را آبیاری کردند جوانانی که بصیرت در عمق وجودشان نهفته شده بود و بدون هیچ واهمه‌ای در برابر استکبار ایستادگی و مقاومت کردند.

به گفته مقام معظم رهبری «جالب است توجه کنید که 16 آذر سال 32 که در آن، سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریبا چهار ماه بعد از 28 مرداد اتفاق افتاد، یعنی بعد از کودتای 28 مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله دانشجویان در دانشگاه تهران، یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‏آید، چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، (به) ایران آمد، به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای 28 مرداد بودند.

این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات می‏‌کنند که البته با سرکوب مواجه می‏شوند و سه نفرشان هم کشته می‌‏شوند. حالا 16 آذر در همه سال‌ها، با این مختصات باید شناخته شود. 16 آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکا است، دانشجوی ضد سلطه است.»

متاسفانه این روزها شاید توجه و عمل به این بیانات رهبر معظم انقلاب در بین برخی از جوانان و دانشجویان به کم رنگی گراییده و در افکار و ذهن برخی از دانشجویان ما چیزهایی نهفته شده است که متناسب با الگوی اسلامی و آنچه که انقلاب برای آن شکل گرفت، نیست.

امروز قشر دانشجو و جوان ما مورد هجمه دشمنانی است که برای ورود خود به ذهن جوانان به هر طریق ممکن به ویژه با استفاده از شبکه‌های مجازی در تلاش هستند و اکنون لازم است خود جوانان با بصیرت و تعیین الگوی مناسب به مقابله با دشمنان بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید کاظمی مدرس حوزه و دانشگاه گفت: 16 آذر روز نابودی استکبار و پیروزی اسلام است.

وی با بیان اینکه اگر ما خواهان ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم باید مقدمات آن را فراهم کنیم افزود: یکی از این مقدمات نابودی استکبار است و باید استکبار از جمله رژیم غاصب صهیونیستی از عالم موجود برچیده شود.

کاظمی با اشاره به اینکه هدف انقلاب و هدف دانشجویان شهید در 16 آذر چیزی جز پاسداری از قرآن و اسلام نبوده است، افزود: اکنون وظیفه ماست که از پرچم انقلاب دفاع کنیم و آن را به صاحب اصلی آن امام عصر برسانیم.

وی  با اشاره به اینکه غرب برای مبارزه با قرآن و اسلام گروهی به نام داعش را به وجود آورده و حمایت می‌کند، گفت: دشمن همیشه در کمین نابودی اسلام نشسته و این ما هستیم که باید پرچمدار این انقلاب باشیم و اجازه ورود دشمنان به این میهن را ندهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات دشمنان علیه ایران اسلامی تاکنون همچون کوبیدن آب در‌هاونگ بوده است، ادامه داد: آنها چون با اعمال نظامی نتوانستند راه به جایی ببرند اکنون جوانان و کودکان ما را نشانه گرفته‌اند و با ایجاد شبکه‌های مختلف مجازی در صدد ایجاد انحراف در آنها هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه بصیرت را شرط اول مقابله با دشمنان خواند و گفت: باید جوانان را از توطئه دشمنان آگاه ساخت و این روز فرصتی مناسب برای آگاه بخشی به نسل جوان است.

باید بدانیم که این روزها دشمنانی که نتوانسته‌اند از طریق جنگ‌های نظامی بر اسلام غلبه کنند اکنون جوانان را در تیررس آماج فرهنگی خود قرار داده است و بی‌توجهی به آن می‌تواند هر لحظه قوی‌تر از صدها بمب هسته‌ای عمل کند و نظامی را برهم بریزد که برای رسیدن به آن خون‌ها ریخته و اشک‌ها جاری شد.

محمد فهیمی یک فعال عرصه دانشجویی با بیان اینکه دنیای جدید دنیای شکست مرزهای اطلاعاتی است گفت: امروزه رسانه‌های غربی دست به بمباران اطلاعاتی زده و الگوهایی را برای جوانان طراحی می‌کنند که می‌تواند افکار و بینش آنها را کاملا تخریب کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف دشمنان در این طراحی‌ها جوانان و دانشجویان هستند ادامه داد: لازم است جوانان با آگاهی بخشی الگوهایی مناسب برای خود انتخاب کنند و در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی داشته باشند و هرگز دچار خودباختگی نشوند.

وی با اشاره به سخن شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه می‌داند و خواب او را خواب جامعه تلقی می‌کند افزود: جوانان باید هوشیار باشند و هرگز فریب زیباسازی‌های غربی را نخورند.

فهیمی یکی از مشکلات جامعه که موجب خودباختگی و نارضایتی جوانان می‌شود را عدم اشتغال و فضای مناسب برای ارائه اندیشه‌ها و مهارت‌ها عنوان کرد و گفت: باید توسط مسئولان فضا برای حضور جوانان در جامعه و انجام فعالیت‌ها بازتر شود چرا که وقتی یک جوان نخبه نتواند دانش و ایده‌های خود را در کشورش به ثمر نشاند طبیعتا برای رسیدن به اهداف خود ممکن است دست به هر کاری بزند.

وی با اشاره به روز دانشجو گفت: لازم است با توجه به این نامگذاری جایگاه این قشر در جامعه مشخص شود و امکانات حضور آنها در بخش‌های مختلف جامعه تبیین شود.

حمیدرضا حسینی مدرس دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه دشمن در پی حذف روحیه استکبارستیزی از میان قشر دانشجوست، خاطرنشان کرد: غرب دانشجویی سازش کار و مسامحه‌طلب را می‌پسندد و درصدد است تا این الگو را در میان قشر جوان ما نیز تزریق کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سعی دارند روز دانشجو را روی سازش با استکبار معنا کنند، گفت: به نظر من این بزرگترین خیانتی است که امکان دارد در حق دانشجوی اصیل ایرانی اسلامی صورت بگیرد چرا که اساساً دانشجو یعنی آگاهی و آگاهی نیز با ظلم‌پذیری همخوانی ندارد.

این فعال دانشگاهی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی رسالت‌های متعددی را در پیش روی دانشجوی انقلابی قرار داده است، یادآور شد: حضور فعال در عرصه سیاسی و انقلابی‌گری، تلاش برای توام کردن معنویت با علم و حرکت به سوی ارتقای جایگاه ایران در قله‌های دانش از جمله وظایفی است که امروز پیش پای قشر دانشجو به عنوان مطالبات رهبری خودنمایی می‌کند.

بر این اساس باید گفت که حفظ این ملت و انقلاب بسته به حضور و وجود جوانان است، جوانانی همچون جوانان انقلابی که وقایعی تاریخی مثل 16 آذر را رقم زدند خلوص نیت داشته باشند و برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های ناب اسلامی به میدان مبارزه با استکبار آیند و این مهم تنها در صورتی مهیا می‌شود که بر وجود جوانان در جامعه ارج نهاده شود و با بسترسازی مناسب امکان فعالیت جوانان را در جامعه فراهم ساخت و الگوهایی به آنان نشان داده شود که بدون هیچ تاملی بتواند جایگزین الگوهای غربی و ضد فرهنگی شود.

============

گزارش از زهرا اسدی

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com