کد خبر ۳۳۱۸۲ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
امام جمعه پردیسان:

طرح امامت و امارت در مساجد پردیسان اجرا می‌شود

امام جمعه پردیسان گفت: طرح مسجد محور امامت و امارت برگزار می‌شود که بر اساس این طرح مساجد با یکدیگر مرتبط می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: پردیسان دارای 125 هزار نفر جمعیت است که به همین منظور نامه‌ای به شورای سیاست‌گذاری در زمینه نیاز این منطقه به امام جمعه داده شد.

وی با اشاره به اجرای طرحی به نام امامت و امارت گفت: این طرح مسجد محور است که بر اساس آن مساجد با یکدیگر مرتبط شدند، حل اختلاف یکی از جایگاه‌های تعریف شده در مساجد است که بر اساس آن با مشاوره‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و موعظه و ارشاد از جرایم پیشگیری شده و این امر سبب می‌شود مراجعه به دادگاه کاهش پیدا کند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: شان دیگر تعریف شده بخش اجرا است که فردی مسئول اجرا است و تمام بخش‌های دولتی از سوی استاندار موظف شدند که در شورای اداری هر مسجد شرکت کنند که از جمله آنها شهردار محله، بانک، آموزش و پرورش، مخابرات و پلیس و... است.

وی عنوان کرد: شان سوم هر مسجد هیئت امنا است که به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تفکر می‌پردازند و مصوبات آنها از سوی امام جماعت به هیئت اجرایی می‌رود و عملیاتی می‌شود.

قوامی با اشاره به حل اختلاف در مسجد گفت: این امر از تشکیل پرونده قضایی جلوگیری می‌کند و در حقیقت اقدامی پیشگیرانه در این زمینه است که اختلافات خانوادگی، همسایگی و آپارتمان‌نشینی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 مسجد در کل پردیسان وجود دارد، گفت: سه کمیته خدمات، عمرانی و فرهنگی تشکیل شده تا به مشکلات این منطقه رسیدگی شود.

امام جمعه پردیسان یادآور شد: در پنج سال آینده 300 هزار نفر جمیعت در پردیسان ساکن می‌شوند، در نظر داریم پردیسان به مدینه فاضله تبدیل شود و مشکلات این منطقه باری بر مشکلات دیگر نباشد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com