کد خبر ۳۲۷۷۹ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد:

شرکت بیش از ۳۰۰۰۰ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند و اختتامیه این مسابقات طی روزهای آینده در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر دوشنبه در دیدار با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند و اختتامیه این مسابقات طی روزهای آینده در اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت، ترتیل، تفسیر، حفظ و اذان برگزار شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: مسجد و قرآن از دیرینه با یکدیگر پیوند داشتند و تلاش ما این است با برگزاری مسابقات قرآنی در جهت ارتباط جوانان با قرآن و مسجد قدم‌هایی برداریم.

وی با بیان اینکه وهابیون عنوان می‌کنند که شیعیان با ولایت پیوند دارند اما با قرآن اینگونه نیستند، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم جوانان را با قرآن پیوند دهیم.

قرائت روزنه یک صفحه قرآن در ۳۰ هزار مسجد

حجت الاسلام ارباب سلیمانی ابراز کرد: درحال حاضر روزانه در ۳۰ هزار مسجد کشور یک صفحه قرآن قرائت می‌شود و این عمل در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی کتاب‌های تفسیری برای مساجد خریداری شده و در هفت هزار مسجد روزانه یک آیه قرآن تفسیر می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور افزود: ما تفسیر «همراه» را تولید کردیم و در اختیار امامان جماعت قرار دادیم. این مجموعه تفسیر دارای مطالب مفیدی است که می‌توان در هر نوبت در پنج دقیقه تفسیر آیه را به نمازگزاران ارائه داد.

پیوند جوانان با مسجد و قرآن از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

حجت الاسلام ارباب سلیمانی تصریح کرد: اگر جوانان با مساجد پیوند برقرار کنند و در محافل قرآنی شرکت کنند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com