کد خبر ۳۲۸۱۳ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۶
مدیرکل اوقاف قم خواستار شد:

رسانه‌ها از توان خود برای گسترش فرهنگ وقف استفاده کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: از رسانه‌ها می خواهیم برای تحقق، احیای فرهنگ وقف و توسعه موقوفات متناسب با نیازهای اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه از همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی ‌مقدم امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته وقف با بیان اینکه احیای موقوفات یکی از موضوعاتی است که بنیان‌گذار کبیر انقلاب آن را شروع کردند اظهار داشت: موقوفاتی که در دوران حکومت پهلوی به تاراج رفته و سند آنها باطل شده بود توسط امام راحل با فتوایی حکومتی احیا شدند.

وی افزود: امام خمینی(ره) به معنای واقعی احیاگر واقعی موقوفات بودند و فرمودند موقوفات باید به معنای واقعی باقی بماند و به وقف عمل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به نامگذاری هفته وقف از 18 تا 24 آذر گفت: به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی از سوی اداره‌کل اوقاف استان و ادارات تابعه برگزار می‌‌شود که یکی از برنامه‌ها همایش وقف و رسانه است که با حضور اصحاب رسانه این برنامه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف در امر ترویج و توسعه فرهنگ وقف همواره اهتمام ویژه‌ای دارد، بنابراین از رسانه‌ها تقاضا داریم برای تحقق، احیای فرهنگ وقف و توسعه موقوفات متناسب با نیازهای اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه از همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ‌مقدم با اشاره به برنامه همه واقف باشیم به عنوان برنامه دیگر هفته وقف گفت: عنوان این همایش به دنبال تحقق یکی از شعارهای مهم و راهبردی برای ترویج فرهنگ وقف است، زیرا ما معتقدیم که همه مردم می‌توانند واقف باشند.

وی عنوان داشت: وقف مقوله مقدس و گسترده‌ای دارد، هر کس به اندازه توان خود می‌تواند عنوان واقف را برای خود کسب کند، می‌توان در امر وقف یک جلد کتاب را وقف کرد و در عرصه‌های دیگر املاک نیز در حوزه وقف قرار می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: همایش همه واقف باشیم 24 آذر در مجتمع فرهنگی امامزاده علی برگزار می‌شود، افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی با حضور مسئولان استانی از برنامه‌های دیگر هفته وقف است.

وی ادامه داد: در این هفته از مجموعه ساختمان امامزاده احمد، هتل آپارتمان ابوحسین، ساماندهی قبرستان شاه حمزه و علی بن جعفر بهره‌برداری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ‌مقدم برگزاری نمایشگاه عملکرد اوقاف،‌ حضور در برنامه‌های صدا و سیما، حضور در نماز جمعه استان و ارائه گزارش به مردم، برگزاری ایستگاه‌های همه واقف باشیم برای ارائه مشاوره صحیح در زمینه وقف، اعزام مبلغ و برگزاری خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های هفته وقف ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم غبارروبی امامزادگان،‌ نشست‌های صنفی برای ترویج فرهنگ وقف، محفل انس با قرآن در امامزاده موسی مبرقع، مراسم عزاداری و زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در امامزادگان شاخص، تجمع لبیک یا رسول‌الله(ص) در 19 آذر و ارائه خدمات درمانی رایگان از برنامه‌های دیگر این هفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز امیدواری کرد با همکاری نخبگان، صاحبان خطابه و منبر، وعظ و رسانه مقوله وقف مانند گذشته در دوره خود بتواند نیازهای مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه را پوشش دهد و امامزادگان واجب التعظیم که در شهر قم به عنوان پایگاه‌های نور و معنویت مورد توجه مردم هستند، بتوانند به عنوان قطب فرهنگی رسالت خود را آنگونه که رهبری ترسیم کردند،‌ انجام دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com