کد خبر ۳۲۸۱۴ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
در هفته پژوهش انجام می‌شود

رونمایی از 50 جلد کتاب پژوهشگاه جامعة المصطفی در قم

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: 50 جلد کتاب پژوهشگاه جامعة المصطفی العالمیه در هفته پژوهش رونمایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام علی عباسی بعد از ظهر در نشست مطبوعاتی تبیین برنامه‌های جامعة المصطفی که به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع امین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های پژوهشی بسیار زیادی برای این هفته در نظر گرفته شده است. 

وی از برگزاری نشستی در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: جامعة المصطفی مراکز مختلفی در داخل و خارج از کشور دارد، از مراکز داخلی که امکان حضور در این نشست داشتند دعوت به عمل آمده است. 
معاون پژوهشی جامعة‌ المصطفی العالمیه از برگزاری 9 نمایشگاه در مراکز پژوهشی الصمطفی همزمان با هفته پژوهش خبر داد و افزود: آثار علمی، مقالات و پژوهش‌های طلاب در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. 

وی با بیان اینکه جامعة المصطفی 150 گروه علمی و تربیتی دارد، گفت: با مدیران این گروه‌ها و دبیران پژوهشی آنها جلسات بسیاری برگزار کرده‌ایم که فعالیت‌های پژوهشی در گروه‌ها به بحث گذاشته می‌شود. 

عباسی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس مدیران و دبیران پژوهشی جامعة المصطفی یادآور شد: آیت‌الله اعرافی سخنران این جلسه خواهند بود. 

وی تقدیر از پژوهشگران بر‌تر در این اجلاس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: رونمایی از برخی آثار پژوهشی نیز از جمله برنامه‌های این همایش است.

معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به زمان و مکان برگزاری این همایش عنوان کرد: این همایش روز دوشنبه 23 آذر ماه سال جاری از ساعت 9 تا 12 در سالن شهید عارف حسینی مجتمع امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست معاونت پژوهش با مدیران مسئول و سردبیران نشریات المصطفی ادامه داد: این نشست روز سه شنبه 24 آذر ماه برگزار خواهد شد.

عباسی یادآور شد: نشریات المصطفی در این نشست به گزارش عملکرد و راهکارهای رشد خود پرداخته و از نشریات بر‌تر در این جلسه تقدیر می‌شود. 

وی با اعلام  بازدید ریاست جامعه المصطفی از پژوهشگاه بین‌المللی این دانشگاه اظهار کرد: این بازدید روز چهارشنبه 24 آذر ماه انجام و همچنین نمایشگاهی ویژه در این مکان برپا می‌شود. 

معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری جلسه شورای المصطفی در هفته پژوهش عنوان کرد: این جلسات مصوباتی در خصوص مسائل پژوهشی در پی خواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه پژوهشگاه المصطفی در هفته پژوهش از 50 جلد کتاب رونمایی می‌کند، گفت: این مراسم روز چهارشنبه با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه چندین نشست توسط پژوهشکده‌های المصطفی در هفته پژوهش برگزار می‌شود، گفت: نشست مشترکی نیز با پژوهشگاه حوزه برگزار خواهیم کرد. 

معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به آماری از نشریات فعال المصطفی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد نشریات داخل کشور 33 نشریه و در خارج کشور 22 نشریه است که 13 نشریه از آن در رده پژوهشی هستند. 

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی گفت: این جشنواره پایان بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره دارای دو بخش فراخوان آثار و مقاله است که مقالات، پایان‌نامه‌ها و آثار در فراخوان آثار جمع‌آوری می‌شود و در بخش فراخوان مقاله موضوع خاصی که تاکنون منتشر نشده و محققان آثار خود را برای دبیرخانه ارسال می‌کنند. 

معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه در خصوص عنوان فراخوان گفت: گفت‌و‌گوی اسلام و جهان معاصر عنوان فراخوان مقاله این جشنواره است، تاکنون 660 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و در بخش فراخوان مقاله نیز 120 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم جایزه جهانی المصطفی در روز دهم دی ماه امسال گفت: این مراسم سال‌های گذشته نیز برگزار شده بود و امسال این جایزه به شیخ عیسی قاسم تعلق می‌گیرد. 

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com