کد خبر ۳۲۸۶۰ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد

برگزاری طرح اعطای جایزه بانوان فرهیخته جهان اسلام

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برگزاری طرح اعطای جایزه بانوان فرهیخته جهان اسلام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام علی اکبر حصاری ظهر امروز در نشست خبری به مناسب هفته پژوهش طی سخنانی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران همواره در زمینه گسترش امر پژوهش تاکید داشته و در دوره‌های مختلف بر این امر تاکید کرده است.

وی ادامه داد: فعالیت حوزه علمیه خواهران در سه مرحله تاسیس، تثبیت و بالندگی دنبال شد که در حال حاضر در مرحله بالندگی هستیم و معاونت پژوهشی نیز مطابق با این سه مرحله برنامه‌ریزی کرده است.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در ابتدا در این معاونت اقدام به تدوین متون درسی کرده و در گام دوم نیز به تدوین برنامه‌های اولیه پژوهشی پرداختیم تا بتوانیم در مرحله سوم به موضوع شکل‌دهی مهارت‌های آموزشی طلاب و آماده‌سازی آنها برای ورود به فعالیت‌های پژوهشی مبادرت داشته باشیم.

تلاش برای راه‌اندازی نظام جامع پژوهشی

حصاری با اشاره به مرحله بالندگی و اقدامات معاونت پژوهشی در این راستا گفت: در این دوره ابتدا همه ساز و کارها را تامین کرده و در این مرحله به دنبال ایجاد نظام جامع پژوهشی بودیم که در این زمینه اقداماتی را نیز انجام داده‌ایم.

وی افزود: این نظام جامع تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی آن یک نظام جامع در امر پژوهش را ترسیم و از برکات آن نیز استفاده کنیم.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: به دنبال گسترش برنامه‌های پژوهشی در مدارس علمیه هستیم و برای نخستین بار در کشور نیز در واحدهای آموزشی در کنار برنامه‌ها به یک برنامه مدون پرداخته شده و می‌کوشیم تا پژوهش‌محوری در دستور کار باشد.

ایجاد مراکز پژوهشی در کنار مراکز آموزشی

حصاری بیان کرد: از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهشی ایجاد مراکز پژوهشی در کنار مراکز آموزشی است که نظام‌نامه آن تدوین شده و به زودی در نقاط مختلف کشور شاهد راه‌اندازی مراکز پژوهشی ویژه حوزه علمیه خواهران خواهیم بود.

وی افزود: از سوی دیگر مرکز آموزشی پژوهشی را نیز در دستور کار داریم و از سال آینده این مراکز نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برگزاری طرح اعطای جایزه بانوان فرهیخته جهان اسلام خبر داد و گفت: این یکی از برنامه‌های پژوهشی ما است که در تلاش هستیم در عرصه بین‌المللی نیز تعاملاتی داشته باشیم.

حصاری افزود: این طرح می‌تواند در گسترش تعاملات پژوهشی در عرصه بین‌الملل موثر باشد و می‌کوشد تا نظرات بانوان فرهیخته جهان اسلام نیز انعکاس پیدا کند.

احداث کانون‌های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران

وی از راه‌اندازی کانون‌های پژوهشی در مدارس علمیه خبر داد و گفت: در کنار برنامه‌های پژوهشی این کانون‌ها در مدارس علمیه راه‌اندازی می‌شود که علاوه بر آن انجمن‌های پژوهشی و هسته‌های پژوهشی را نیز دایر کرده‌ایم.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر 103 کانون پژوهشی داریم که ظرفیت آنها در آینده نزدیک دو برابر خواهد شد و از سوی دیگر 41 انجمن پژوهشی نیز راه‌اندازی شده که به فعالیت‌های پژوهشی مبادرت دارند.

حصاری از دیگر برنامه‌های پژوهشی را برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی عنوان کرد و گفت: 550 کرسی در سه سال اخیر برگزار شده است که این کرسی‌ها به صورت خودجوش برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com