کد خبر ۳۳۰۷۸ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دشمنان به‌دنبال دور کردن جوانان از ولایت‌فقیه هستند/ لزوم مراقبت از جوانان در برابر بی‌دینی‌ها

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه عده‌ای به‌ دنبال اغوای جوانان هستند گفت: این عده می‌خواهند که افراد را از روحانیت، رهبری و ولایت فقیه دور نگاه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار مسئولان دانشگاه فرهنگیان شهید چمران تهران لزوم مراقبه انسان در دنیا را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید همواره مراقب اعمال خود باشیم و در این راه ائمه (ع) را الگوی عمل خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دنیا محل انجام عمل است، اظهار کرد: در صورتی که انسان بخواهد عاقبت به خیر شود، باید در همین دنیا اعمال نیکو  انجام دهد زیرا جهان آخرت دار حساب و کتاب است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روز قیامت از اعمال انسان حسابرسی می‌شود ادامه داد: رسالت انبیاء به این دلیل بوده تا به انسان‌ها یادآوری کنند که باید خود را برای جهان آخرت آماده کنند تا دست خالی از این دنیا به جهان آخرت نروند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم افرادی که دارای عمل صالح هستند را مورد تمجید قرار داده است، اضافه کرد: افراد بهشتی وقتی نامه عمل خود را مشاهده می‌کنند، ابراز سرور و شادی کرده و نامه عمل خود را به افراد دیگر نشان می‌دهند، اما کسانی که این‌گونه نیستند آرزوی مرگ می‌کنند در حالی که در آن دنیا دیگر مرگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) حتی بعد از مرگ هم انسان را‌‌ رها نمی‌کنند و توصیه بر خواندن تلقین بر اموات دارند عنوان کرد: تلقین خواندن بر مرده محبتی است که اهل بیت(ع) به ما داده و تأکید کرده‌اند که نباید انسان را حتی در بعد از مرگ هم تنها گذاشت.

این مرجع تقلید با تصریح اینکه عده‌ای به‌دنبال اغوای جوانان هستند، بیان کرد: این عده می‌خواهند که انسان را از روحانیت، رهبری و ولایت فقیه دور کنند، اما نباید فریب دشمنان را خورد و باید مراقب جوانان در مقابل بی‌دینی‌ها بود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه شیطان دشمن آشکار انسان بوده و به‌دنبال گمراه کردن همه انسان‌هاست گفت: دشمن در کمین جوانان دیندار است و باید همواره مراقب دسیسه‌های دشمن بود.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com