کد خبر ۳۲۸۹۹ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴
معاون اداره کل زندان‌های قم خبر داد:

ارائه ی ۱۲ رشته فنی و حرفه‌ای به بانوان زندانی در قم

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان قم از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بانوان زندانی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام قاسم صفایی با بیان اینکه در زندان‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تولیدی برای بانوان زندانی برگزار می‌شود، افزود: همزمان با برگزاری کلاس‌های آموزشی، محصولات تولیدی نیز به فروش می‌رسد و زمینه اشتغال بانوان زندانی در زندان و همچنین پس از آزادی از زندان فراهم می‌شود.

وی گفت: آموزش انواع عروسک‌های تزئینی در بند بانوان منجر به تولید و فروش این محصولات شده است و دستمزد حاصل از فروش نیز به صورت کامل به زندانیان پرداخت می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های قم ادامه داد: برگزاری کارگاه تولیدی کیف و چرم، کارگاه قالی بافی، کارگاه خیاطی، کش بافی، مونتاژ دمپایی، صنایع دستی، کانوا بافی و غیره از دیگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده در زندان‌ها به زنان زندانی است.

وی با بیان اینکه رویکرد اداره کل زندان‌های قم حرفه آموزی و اشتغال بانوان در زندان و همچنین پس از آزادی از زندان است، افزود: ۱۲ رشته فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها به بانوان زندانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اعطای وام به زنان زندانی، افزود: وام خوداشتغالی به صورت قرض الحسنه از پنج میلیون تا ۲۰ میلیون تومان توسط مرکز مراقبت بعد از خروج به زندانیان پس از آزادی اعطا می‌شود که خانم‌هایی که دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای هستند در اولویت دریافت وام قرار دارند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com