کد خبر ۳۲۹۳۰ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد:

ارائه خدمات رایگان پزشکی در هفته وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت با اشاره به ارائه خدمات رایگان پزشکی گفت: این خدمات به صورت رایگان به مناسبت هفته وقف ارائه شد و هزینه آنها از محل دارو و درمان یکی از موقوفات منطبق در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تبدیل شدن بقاع امامزادگان به قطب فرهنگی اظهار کرد: سازمان اوقاف در این زمینه برگزاری مراسم‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی مانند آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی و همایش امامزادگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراکز قرآنی و فرهنگی در آستان امامزادگان شاخص راه‌اندازی شده است، گفت: حضور مبلغان در مناسبت‌ها درآستان  امامزادگان، ‌اقامه نمازهای جماعت و برگزاری خیمه‌های معرفت بخشی دیگر از برنامه‌هایی است که برای تبدیل شدن بقاع امامزادگان به قطب فرهنگی از سوی سازمان اوقات طراحی و اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: برنامه‌هایی مانند طرح حفظ قرآن، برگزاری مسابقات قرآن و محافل قرآنی بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی است که در بقاع امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان پزشکی گفت: این خدمات به صورت رایگان به مناسبت هفته وقف ارائه شد و هزینه آنها از محل دارو و درمان یکی از موقوفات منطبق در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گرفت.

حسینی‌مقدم موقوفات درمانی استان قم را قابل توجه عنوان کرد و افزود: بیش از 90 درصد بیمارستان‌های دولتی قم موقوفه است و به عنوان مراکز مهم درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند، بنابراین خدمات موقوفات به بحث درمان قابل توجه و اساسی است.

 وی یادآور شد: موقوفاتی در سطح استان وجود دارد که درآمدهای آنها برای درمان هزینه می‌شود، البته تعداد این موقوفات زیاد نیست و نیازمند وقف جدید برای بخش درمان هستیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com