کد خبر ۳۱۷۰۶ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

هفتاد هزار نفر نماز ظهر عاشورا را در بقاع متبرکه قم اقامه کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم گفت: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بسیاری از بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده بود و حدود 70 هزار نفر از مردم استان در این اماکن نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

به گزارش خبرقم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله و همچنین بازدیدهای صورت گرفته، امسال بر حجم برنامه‌های اوقاف در مناطق و بخش‌های مختلف قم در دهه نخست محرم افزوده شد.

وی افزود: ده‌ها بقعه متبرکه برنامه‌های شاخصی را در دهه محرم امسال اجرا کردند که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های سوگواری و روضه‌خوانی در نوبت‌های مختلف صبح و عصر و هر شب دهه اول محرم اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه محافل قرآنی محوریت برنامه‌های اوقاف را در بقاع متبرکه شامل می‌شود گفت: در بسیاری از اماکن مقدسه و امامزادگان قم، طی دهه اول محرم امسال برنامه‌های قرآنی با شکوه فراوان و استقبال گسترده عزاداران حسینی برگزار شدند.

وی ادامه داد: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی هم در بسیاری از بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده بود به طوری که در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) 6 هزار نمازگزار حاضر شدند و در مجموع و بر اساس گزارشات رسیده، حدود 70 هزار نفر از مردم استان در این اماکن نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم خاطرنشان کرد: برنامه شام غریبان حسینی هم در مکان‌های مقدسه‌ای همچون مزار شیخان، آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع)، سید معصوم(ع)، جعفر شهید(ع)، سید علی(ع)، شاه ابراهیم(ع) و ... برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com