کد خبر ۳۸۰۷۲ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم خبر داد؛

رقابت 230 نفر در مسابقات سراسری قرآن قم

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که در رده بزرگسالان 2هزار و 500 نفر در مسابقات قرآنی اعم از حفظ، قرائت و ترتیل قرآن شرکت کرده اند، گفت: 230 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده اند و از امروز به مدت سه روز به مسابقه می پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم یادبود مرحوم استاد ابوالفضل علامی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم در این مراسم با اشاره به رونق ویژه فعالیت های قرآنی در کشور، اظهار داشت: حیقیقتا فعالیت های قرآنی امروز در کشور بی سابقه است که کارهای قرآنی در سراسر میهن اسلامی در ابعاد مختلف به خوبی انجام می شود و در بخش حفظ قرآنی که رخداد مبارکی شکل گرفته است.

برنامه سازمان اوقاف پرورش 10 میلیون حافظ است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش زیادی در جهت فرهنگ سازی حفظ قرآن می کند تا انشاالله ایده رهبر معظم انقلاب پیرامون 10 میلیون حافظ در کشور به زودی زود تحقق پیدا کند.

وی با بیان این که در بخش قرائت قرآن کریم نیز فضای تلاوت و ترتیل جامعه را فرا گرفته است، ابراز کرد: این که امکان متبرکه، امام زادگان واجب التعظیم و مساجد کشور با حضور اساتید برجسته قرآنی و تشکیل حلقات زیبای انس با قرآن منور شده است واقعا جای شکرگذاری از خدای متعال دارد.

رشد توجه به معارف قرآن کریم در کشور

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: غیر از مسأله حفظ و قرائت قرآن، علوم و معارف قرآن کریم نیز زوایی گسترده ای به روی فرهنگ بشری گشوده شده است که البته همه به برکت نظام مقدس اسلامی، تلاش های امام راحل، ارشادات رهبری معظم و خون شهیدان بزرگوار است و امیدواریم در سایه معارف والای قرآنی زندگی همه ما روش و منور باشد.

وی با بیان این که امروز یکی از رخدادهای مبارک در استان قم صورت خواهد گرفت ،ابراز داشت: در رده بزرگسالان 2هزار و 500 نفر در مسابقات قرآنی اعم از حفظ، قرائت و ترتیل قرآن شرکت کرده اند که 230 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و از امروز به مدت سه روز به مسابقه می پردازند.

منبع: رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com