کد خبر ۳۲۹۳۲ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
با حضور آیت الله سبحانی صورت گرفت :

سند وقف موسسه امام صادق(ع) در قم رونمایی شد

موسسه امام صادق(ع) واقع در پردیسان قم توسط آیت‌الله سبحانی وقف و از سند ثبتی آن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، موسسه امام صادق(ع) واقع در پردیسان قم، در همایش یاوران وقف که ظهرامروز در سالن همایش مجتمع امامزاده سید علی(ع)  برگزار شد، توسط آیت‌الله سبحانی وقف و از سند ثبتی آن رونمایی شد.

حجت‌الاسلام احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی در این همایش با اشاره به اینکه وقف تنها شامل موقوفات مالی نمی‌شود و وقف غیرمالی هم از اهمیت برخوردار است، اظهار داشت: این‌که انسان آبروی خود را در راه خدا و دین خدا بدهد نوعی از وقف است، وقف صدقه جاریه است و فرد می‌تواند مال، استعداد ادبی و یا آبرو خود را در راه خدا وقف کند.

وی با بیان اینکه با کتاب «القرآن الکریم و روایات المدرستین» علامه عسگری، 12 هزار نفر در سودان شیعه شدند، خاطرنشان کرد: علامه عسگری اندیشه و علم خود را وقف کرد و با این آثار خود توانست تحولی شگرف در کشور سودان و حتی در دنیا به وجود بیاوردند، هیچ کدام از کتاب‌های ایشان حق التالیف ندارد و هر کسی می‌تواند آن را چاپ کند.

عابدی با بیان اینکه وقف علم و اندیشه در کشور ما بسیار زیاد است و سیره مستمره بزرگان دین بوده است، عنوان کرد: دانشگاه الازهر از دیگر موقوفات است که 500 هزار دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام پر است از موقوفات که صدقه جاریه‌ای است که از ائمه بزرگوار به یادگار مانده است.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com