کد خبر ۳۳۰۶۶ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
عضو شورای شهر قم:

طرح تحول نیروی انسانی در شهرداری قم پیگیری می‌شود

ناظر شورای اسلامی شهر در کمیته منابع انسانی شهرداری قم گفت: طرح تحول نیروی انسانی دارای چند بعد بوده که از جمله آنها آموزش، ارزشیابی و برنامه‌های هوشمندسازی، کنترل پروژه، سیستم حقوق و دستمزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مصطفی ملایی با بیان اینکه حضور، مشارکت و فعالیت نیروی انسانی توانمند یکی از الزامات و ضرورت‌های تحقق یک سند و نگاه راهبردی است، اظهار کرد: حرکت راهبردی برای شهرداری و بازبینی اسناد قبلی جزء اولویت‌های شهرداری قم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اتاق فکری تشکیل شد و با شورای اسلامی شهر تعاملاتی صورت گرفت تا سندی برای این منظور تنظیم شود، البته برای تحقق آن چشم‌انداز، اهداف و راهبردها نیاز است که نیروی انسانی حاضر در شهرداری در تمام سطوح مدیریتی و کارشناسی هماهنگ، همنوا و مسلط بر سند به برنامه‌های شهرداری بپردازند.

ناظر شورای اسلامی شهر در کمیته منابع انسانی شهرداری قم با بیان اینکه لازمه این هماهنگی و همنوایی تسلط و آشنایی مسئولان شهرداری بر نگاه راهبردی به معنای توانمندسازی است، گفت: آموزش از جمله ابزارهای توانمندسازی بوده که این امر به معنای یادگیری و تغییر رفتار براساس نگاه راهبردی شهرداری است تا سرمایه‌های انسانی حاضر در شهرداری توانمند شوند.

وی تصریح کرد:‌ وجود نیروی انسانی توانمند یکی از ابعاد سند راهبردی است، برای اینکه این توانمندی روی دهد، بحث انتقال تجربیات از شهرهای مختلف و انجام الگوبندی تطبیقی به ویژه از کلان‌شهرهایی که در این امور موفق بوده‌اند نیز صورت می‌گیرد تا از ظرفیت‌های بالای قم به صورت بالقوه و بالفعل استفاده شود.

ملایی با بیان اینکه توانمندی در راستای سند راهبردی از جمله نیازها است که شهرداری و شورا به این موضوع عنایت دارند، اضافه کرد: به این ترتیب هماهنگی اتفاق می‌افتد و سرمایه‌های انسانی شهرداری بر حرکت‌ها مسلط می‌شوند.

وی طرح تحول نیروی انسانی را دارای چند بعد ذکر کرد و افزود: این طرح شامل آموزش، ارزشیابی، برنامه‌های هوشمندسازی، کنترل پروژه و سیستم حقوق و دستمزد است که به دلیل پراکندگی در نحوه پرداخت‌ها و قراردادها و برای هماهنگی و همنوایی برنامه‌های مختلف با سند راهبردی اجرا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: طرح تحول نیروی انسانی حرکت‌ها را نظام‌مند و توانمند می‌کند تا از سویی انگیزه حرکتی پیدا کرده و دستگاهی نظام‌مند داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com