کد خبر ۳۳۰۲۱ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲

رونمایی از 25 جلد کتاب با موضوع الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در قم

حجت الاسلام محمدکاظم رجایی مسئول مرکز پژوهش کاربردی اقتصادی اجتماعی قدرگفت: 25 جلد کتاب با موضوع الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت روز پنجشنبه در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام محمدکاظم رجایی افزود : با بیان اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از مباحث اساسی مطرح شده در جامعه به شمار می رود، افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیاده سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، موسسه قدر تمام تلاش خود را بر مبنای طراحی این الگوها و ارائه آن در جامعه به کار گرفت.
وی اضافه کرد: محققان مرکز قدر هم در زمینه دروس حوزوی و هم در زمینه یکی از رشته های علوم انسانی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و یا اجتماعی متخصص هستند که در هر کدام از این عرصه ها کارهای مبنایی، پایه ای و اساسی انجام دادند و به عنوان مثال در عرصه اقتصاد، شاخص های بانکداری اسلامی را تبیین و طراحی کردند.
وی با بیان اینکه حدود 50 تن از پژوهشگران در این برنامه شرکت داشتند، گفت: این برنامه شش سال به طول انجامید و طی آن 50 طرح تحقیقاتی با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شده است.
رجایی افزود: از این تعداد، 25 جلد کتاب با حمایت مالی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه و مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری به مرحله چاپ رسیده و رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه محققان این مرکز توانستند با کمترین هزینه این طرح های علمی را به سرانجام برسانند، گفت: تمام طرح های تدوین شده در شورای علمی مرکز قدر که مرکب از متخصصان رشته های مختلف علوم انسانی بود، ارائه و نقایص کار برطرف می شد.
مسئول موسسه علمی آموزشی قدر اضافه کرد: حدود 20 جلد دیگر از این طرح ها نیز آماده چاپ و این موسسه برای انتشار نیازمند حمایت مالی است.
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از 25 جلد از مجموعه کتاب های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پنجشنبه 26 آذرماه جاری با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی ساعت 10 صبح در تالار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com