کد خبر ۳۲۱۳۰ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
در زمینه جامعه‌شناسی

کتاب «هفت نظریه در باب دین» چاپ می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از چاپ کتاب «هفت نظریه در باب دین» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی با اشاره به کتاب هفت نظریه در باب دین اظهار کرد: این کتاب از سوی محمد عزیز بختیاری ترجمه شده و با توجه به استقبال عمومی به طور مجدد به بازار عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب دارای هشت فصل است که فصل نخست این کتاب اشاره‌ای به مختصات فرهنگ ابتدایی جان‌باوری و جادوی تایلور و فریزر دارد، تایلور نکاتی را در زمینه جان‌باوری و جادو بیان می‌کند که فرهنگ ابتدایی، زوال جان‌باوری و پیشرفت و تفکر از جمله آنها است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه دیدگاه جیمز فریزر نیز در این کتاب مطرح می‌شود، گفت: دین و الوهیت پادشاهان، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت مولف این کتاب نتیجه‌گیری، تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی را تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در فصل دوم دیدگاه زیگموند فروید در موضوع جامعه‌شناسی مطرح می‌شود که موضوع مهم و شخصیت را مورد واکاوی قرار می‌دهد، موضوعاتی مانند تضاد شخصیت، تعهدات و نوشته‌ها و اینکه فروید و دین چه نگاهی به هم دارند نیز تبیین می‌شود.

روحانی با بیان اینکه جامعه در فصل سوم کتاب از سوی یک جامعه‌شناس معروف مورد نقد و بررسی قرار گرفته است، گفت: به موضوعاتی مانند زندگی و شغل، ایده‌ها و تاثیرات، جامعه‌شناسی اجتماعی، سیاست، تعلیم، تربیت و اخلاق در این فصل اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: دین به مثابه از خود بیگانگی در فصل چهارم مطرح می‌شود و فصل پنجم واقعیت مقدس است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: فصل ششم ساخت قلب جامعه از دیدگاه ایوانز و ریچارد است که زمینه‌های فکری آنها نظیر سحر، جادوگری و غیب‌گویی مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: فصل هفتم دین به مثابه نظام فرهنگی بوده که نظریه اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و علوم اجتماعی، تفسیر، فرهنگ، تجزیه و تحلیل در این بخش مطرح می‌شود.

روحانی با اشاره به ویژگی‌های کتاب گفت: این کتاب به طور خاص آرای هفت نظریه‌پرداز را بررسی کرده و در بررسی هر یک ابتدا شرحی از یک نظریه‌پرداز و آرای آنها ارائه داده و نقد و بررسی بر اساس نکات انجام می‌شود.

 کتاب هفت نظریه در باب دین با تیراژ هزار عدد و قیمت 16 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com