کد خبر ۳۳۰۸۱ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۶
در رده سنی زیر 14 سال صورت گرفت :

دختران فوتبالیست قم به تیم ملی نونهالان دعوت شدند

کادر فنی تیم ملی فوتبال دختران نونهال کشورمان دو بازیکن از نخبه‌های فوتبال استان قم را به اردوی آماده سازی تیم ملی ایران دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بازیکنان دعوت شده به مرحله جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال دختران رده سنی نونهالان کشورمان در حالی از روز بیست و هشتم آذرماه تمرینات خود را آغاز می‌کنند که دو فوتبالیست قمی نیز در بین نفرات مورد نظر کادر فنی تیم ملی حاضر هستند.

با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای برپایی اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال نونهالان کشورمان در تهران، آکادمی ملی فوتبال از روز شنبه بیست و هشتم آذر ماه میزبان مرحله جدید تمرینات تیم ملی فوتبال دختران رده سنی نونهالان زیر 14 سال کشور خواهد بود.

با برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی فوتبال نونهالان کشورمان، این تیم یک روز زودتر در کمپ تیم های ملی فوتبال حاضر می‌شود و به مدت سه روز در زمین چمن مسطح و هموار آکادمی تیم های ملی فوتبال کشورمان مشغول تمرینات آماده‌سازی خود خواهد شد.

این در حالی است که کادر فنی تیم ملی فوتبال نونهالان زیر 14 سال دختران کشورمان بازیکنان مورد نظر خود را از 13 استان دعوت کرده اند و بازیکنان ملی پوش زیر نظر مربیان تیم ملی اردوهای مختلف آماده‌سازی را انجام می‌دهند تا این تیم مهیای حضور موفق در مسابقات فوتبال زیر 14 ساله‌های آسیا شود.

در حالی که رقابت‌های فوتبال قهرمانی نونهالان آسیا پیش روی تیم ملی کشورمان قرار دارد، استعدادیابی بازیکنان آینده‌دار برای پشتوانه‌سازی آینده فوتبال کشورمان از اهداف تشکیل تیم‌های پایه نظیر تیم ملی نونهالان دختر است و در بین بازیکنان مورد نظر کادر فنی تیم ملی نونهالان دو فوتبالیست آینده‌دار استان قم نیز حضور دارند.

توجه و نگاهی که هیئت فوتبال استان قم به استعدادیابی و پرورش فوتبالیست‌ از رده‌های پایه در سال‌های اخیر داشته، موجب رشد و توسعه بیش از پیش این رشته به خصوص از رده‌های سنی پایه شده تا این مهم استعدادهای فوتبال قم را شناسایی کرده و به سطح اول فوتبال کشور معرفی کنند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تمام تلاش زحمت‌کشان فوتبال در قم این بوده که فوتبال قم فعال و با برنامه حرکت ‌کند با راه‌اندازی پایگاه‌های مختلف آموزش فوتبال یا مدرسه فوتبال نخبگان در قم با هدف استعدادیابی از رده‌های سنی پایه، هم‌اکنون این پیشرفت را در بخش دختران نیز شاهد هستیم و دو نفر آنها به نام‌های مهدیه قربانی و فاطمه بادی به تیم ملی نونهالان زیر 14 سال دعوت شده‌اند.

این بازیکنان از چهره‌های مستعد فوتبال قم به شمار می‌روند و در اردوی سه روزه تیم ملی فوتبال نونهالان کشورمان در راه اعزام به رقابت‌های فوتبال قهرمانی رده سنی زیر 14 سال آسیا، برای عضویت در تیم ملی ایران تلاش خواهند کرد.

این دومین اردوی انتخابی تیم ملی زیر 14 سال دختران کشورمان است که در آکادمی ملی فوتبال با حضور بازیکنانی از استان های گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، هرمزگان، سمنان، قم، کرمان، تهران، کرمانشاه، بوشهر، فارس و لرستان برگزار می شود.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com