کد خبر ۳۳۰۹۷ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
دبیرکانون کارآفرینی قم :

۶ درصد تولید ناخالص ملی کشوربه قم اختصاص دارد

حمیدرضا بیگدلی دبیرکانون کارآفرینی استان قم با اشاره به اینکه ۶ درصد تولید ناخالص ملی کشور به قم اختصاص دارد، گفت: بخش اعظم این سهم توسط اعضای کانون کارآفرینی تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا بیگدلی افزود : با اشاره به اینکه امسال 99 نفر جز کانون کارآفرینان قم هستند، اظهار داشت: کانون کارآفرینی سال به سال درحال عضوپذیری است و در کل کشور هم بالغ بر 3 هزار نفر عضو دارد.

دبیرکانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه تعدادی از کارآفرینان قم کارآفرینان ملی و کشوری هستند، افزود: کارآفرینان استان قم عرصه‌های مختلف از جمله بخش صنعت، کشاورزی و خدمات از کسانی هستند که بدنه این بخش‌ها را تشکیل داده و به پیش می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 87 دستورالعمل کانون‌های کارآفرینی رایزنی شد و بر این اساس کسانی که وارد این حوزه می‌شوند افرادی هستند که هم در حوزه خود صاحب سبک هستند و هم برترین‌های حوزه فعالیت خود هستند.

بیگدلی با اشاره به اینکه بزرگترین بخش انرژی و تبدیل و تهویه‌های مطبوع، تولید انرژی‌ها خورشیدی، تولیدکنندگان نوآور در حوزه صنعت همه از اعضای کانون کارآفرینی هستند، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از کسانی که تولید ناخالص ملی استان قم را تأمین می‌کنند اعضای کانون کارآفرینی هستند.

بیگدلی با اشاره به اینکه استان قم 6 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را تأمین می‌کند، تصریح کرد: از طرف دیگرتعاملی با دانشگاه‌های استان قم صورت گرفته و به دنبال تشکیل کارگروه‌هایی در سطح استان هستیم که بتوانیم با کمک گروه معاونت هماهنگی صنعت و دانشگاه در دانشگاه‌های مختلف هیئت علمی جمع کنیم.

دبیرکانون کارآفرینی استان قم عنوان کرد: اعضای هیئت علمی کانون کارآفرینی در دانشگاه‌ها مانند یک پزشک که عوارض و نگرانی‌ها و بحث‌های پاراکلینیکی را کنارهم گذاشته و بهترین درمان را معرفی می‌کند، عارضه یابی کرده و بهترین روش و راهکار را در حوزه‌های کارآفرینی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دربخش صنعت برای مثال ارزیابی می‌شود که چه توانایی‌ها در تولید ذوب آهن در قم داریم و به چه دلیل با 100 ملیارد تومان سرمایه گذاری ذوب آهن استان خوابیده، مانع چیست، چقدر می‌توانسته در بهترین وضعیت اشتغال ایجاد کند و درواقع کانون کارآفرینی به دنبال این است که برای همه این سؤالات پاسخی را پیدا کند.

بیگدلی با بیان اینکه کانون کارآفرینی شروع به ثبت نام کارآفرینان حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات از طریق سایت مرکزی وزارت کار کرد، تصریح کرد: این افراد به وسیله 17 داور مورد ارزیابی قرار گرفتند، برترین‌ها انتخاب شده و درهر دوره 9 کارآفرین برتراز هر سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات، هر حوزه 3 نفر انتخاب شده و وارد مجموعه می‌شوند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com