کد خبر ۳۳۱۳۵ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
در نشستی با مسئولان صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت

بررسی روند حمایت از خوشه‌های مبلمان، کفش و سوهان

در نشستی صمیمی با حضور معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور روند حمایت از خوشه‌های مبلمان، کفش و سوهان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در نشستی که جمعی از اعضای خوشه‌های صنعتی قم حضور داشتند اعضای حاضر مشکلات را مطرح و طرح‌های تولیدی خود را ارائه کردند.

در این نشست سید علی طباطبایی مدیرعامل شرکت مبلمان نویر به عنوان نماینده صنعت مبلمان تسریع در انجام تفاهم‌نامه‌ها را خواستار شد و از عدم تکمیل مبلمان در قم به عنوان یکی از مشکلات این صنعت یاد کرد.

وی ادامه داد: در گذشته مبلمان در قم به صورت خام تولید و برای تکمیل به سایر استان‌ها فرستاده می‌شد اما در حال حاضر کارگاه رنگ و رویه‌کوبی ایجاد کرده‌ایم و فضای کار را با انجام رنگ‌کاری مکانیزه و رویه‌کوبی پیشرفته توسعه داده‌ایم.

طباطبایی اضافه کرد: مبلغ تفاهم‌نامه‌ای که به تهران ارائه کردیم از پنج میلیارد به دو میلیارد تومان تعدیل شد اما تفاهم‌نامه ما بدون تایید مبلغ برای ما ارسال شده است.

وی همچنین ایجاد زمینه شرکت در نمایشگاه‌های اروپایی را خواستار شد و ابراز کرد: تسهیلات لازم در این زمینه فراهم شود.

علی اصحابی معاون توانمندسازی و و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور در این خصوص اظهار کرد: با 10 کشور جهان از جمله عراق، سوریه، لبنان و کشورهای آفریقایی رایزنی کرده و هزینه غرفه برای شرکت در نمایشگاه‌ها در این کشورها رایگان است.

وی از اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: در این زمینه به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها مبلغ 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا می‌کنیم.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراخوان به مراکز استان‌ها اعلام و ثبت نام برای شرکت در نمایشگاه‌ها از این طریق انجام می‌شود.

در ادامه این نشست رضا امیرراد عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سوهان و حلوای قم و صاحب برند سوهان ویژه امین با اعلام اینکه در حال حاضر این برند در چهار شهر کشور دارای ویزیتور است بیان کرد: به دنبال ایجاد نمایندگی برند خود در چهار شهر تهران، مشهد، شیراز و تبریز هستیم.

وی با اشاره به هزینه اعطای نمایندگی اظهار کرد: برای ایجاد نمایندگی در این شهر مبلغ 50 میلیون تومان از هر متقاضی نمایندگی دریافت می‌کنیم.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور در پاسخ به امیرراد تذکر داد: کسانی که نمایندگی را دریافت می‌کنند فقط مبلغ خرید محصول را به صاحبان برند واریز می‌کنند و صاحبان برند حق اخذ امتیاز تابلو را از نمایندگی‌ها ندارند.

اصحابی همچنین یادآور شد: به کسانی که نمایندگی دریافت می‌کنند مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات اعطا می‌شود.

حسین کرمانی رئیس خانه صنعت و انجمن کفش قم نیز در این نشست با اعلام اینکه 200 کارخانه فعال کفش در قم وجود دارد ابراز کرد: 75 درصد تولید کفش ماشینی کشور به قم اختصاص دارد.

وی با ابراز اینکه حدود 60 درصد مارک‌های پلاستیکی از چین وارد کشور می‌شود یادآور شد: می‌توانیم این تولیدات را به صورت خانگی در روستاهای استان تولید کنیم.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش قم با بیان اینکه بیش از سه سال است که خوشه کفش قم فعال شده است گفت: متاسفانه برای صادرات حمایت نشده‌ایم.

کرمانی بیان کرد: فروشگاهی در قم تجهیز شود تا تمام محصولات تولیدی کفش ماشینی قم به آنجا وارد شده و در معرض دید مشتری قرار داده شود تا مشتری بتواند به همه محصولات دسترسی پیدا کند.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: این صندوق در صورتی که طرحی در این صنعت برای زندانیان جرایم غیر عمد که از زندان آزاد شده و جویای کار هستند اجرا شود تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌کند.

محسن راست‌رو صرمی از تولید کنندگان قم با اعلام اینکه زمینی 400 متری در روستای صرم برای بسته‌بندی محصولات ادویه و چاشنی‌جات آماده کرده است گفت: قصد دارم تا برای خانواده‌های روستایی اشتغال ایجاد کنم.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور در این زمینه بیان کرد: 25 خانوار یارانه‌بگیر را از مجموع 600 خانوار این روستا انتخاب کرده و برایشان اشتغال ایجاد کنید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com