کد خبر ۳۳۰۱۳ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم مطرح کرد

هدایت جوانان به سمت کارآفرینی برای دوری از شبکه‌های اجتماعی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با تاکید بر اینکه حضور روحانیون در فضاهای مجازی می‌تواند از ترویج اطلاعات نادرست جلوگیری کند، گفت: اگر جوانان به سمت کارآفرینی و اشتغال هدایت شوند از شبکه‌های اجتماعی در امان خواهند ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین گردهمایی ائمه جماعات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که در سالن همایش وصال مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی (عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه جوانان جامعه اسلامی مورد تهاجم حملات جنگ نرم دشمن قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: برخی از سخنرانی‌های معمول برای هدایت جوانان به سمت آموزه‌های دینی دیگر نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی از تهدید افزایش حضور جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: حضور پدران و مادران در این شبکه‌ها اجتماعی سبب می‌شود فرزندان نیز از آن‌ها الگوبرداری کرده و با استفاده از بستر این شبکه‌ها ناهنجاری‌های جامعه اسلامی را افزایش دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به حضور گسترده جوانان در فضای مجازی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی بستری را ایجاد می‌کند که افراد، بسیاری از ساعات روزانه خود را در فضاهای مجازی سپری کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور روحانیون در فضاهای مجازی می‌تواند از ترویج اطلاعات نادرست جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: اگر جوانان به سمت کارآفرینی و اشتغال هدایت شوند از آسیب‌های مختلف جامعه به ویژه شبکه‌های اجتماعی در امان خواهند ماند.

عطارنیا از میزان تاثیر سخنان روحانیون در میان جوانان یاد کرد و گفت: هر چند آمار بیکاری استان قم به بیش از 16 درصد رسیده، اما کمبود کارآموز یکی از مشکلات این استان است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com