کد خبر ۳۳۱۴۶ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
مدیرعامل کانون هنر شیعی:

کارگاه تولید پوستر وحدت در راستای رفع دغدغه رهبری گام برداشت

مدیرعامل کانون هنر شیعی با اشاره به برگزاری کارگاه تولید پوستر وحدت گفت: چنین موضوعاتی جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و شاید کسی هم هنوز به آن ورود پیدا نکرده بود که این کارگاه توانست در این موضوع نقش موثری داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، به نقل از ستاد خبری کارگاه پوستر وحدت، سید مهدی حسینی در حاشیه برگزاری کارگاه پوستر وحدت گفت: حدود هشت ماه است که در موضوع بعد محتوایی و فکری جریان کار شده و با حضور اساتیدی همچون استاد نجابتی سعی کرده‌ایم بتوانیم یک کارگاه با کیفیت مناسب را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این کارگاه به دلیل جایگاه قم و پایگاه شیعه بودن از اهمیت خاصی برخوردار بود و کارگاه‌های استانی نیز در استان‌های کردستان، زاهدان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرعامل کانون هنر شیعی گفت: این کارگاه بی‌سابقه بوده و تاکنون چنین کارگاهی با این عظمت و وسعت برگزار نشده است و از سوی دیگر در سه حوزه تصویرسازی، کاریکاتور و تایپوگرافی کار انجام دادیم که سه استاد به صورت کلی و در همه ساعات در کنار طراحان حضور داشتند.

حسینی گفت: از سوی دیگر در طول سه روز آثار خوبی از نظر کمی و کیفی تولید شد و برخی از دوستان علاوه بر جمعی کار کردن اقدام به تولید دو تا سه اثر نیز کرده‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم 150 اثر تولیدی را جمع‌آوری و در فضاهای شهری با موضوع وحدت اکران کنیم که همزمان با هفته وحدت اثرات بسیاری خواهد داشت.

مدیرعامل کانون هنر شیعی عنوان کرد: در استان‌های قم، تهران، مشهد و اصفهان قرار است آثار تولیدی نمایش داده شده و در اختیار مخاطبان قرار گیرد تا این پوسترها بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به شوق طراحان در ارائه کارها گفت: در برخی از شب‌ها طراحان تا ساعت 3 بامداد فعالیت کردند که بسیار مهم بود و شاهد بودیم که طراحان به چه میزان در تولید آثار کوشیدند.

حسینی بیان کرد: کارها فقط در زمینه کامپیوتری نبوده و اساتیدی در جمع طراحان آمده و کار طراحی روی بوم، آتلیه و ... نیز انجام داده که در تنوع کارها اثربخش بوده است.

وی گفت: این مسائل هنری با چنین موضوعاتی جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و شاید کسی هم هنوز ورود پیدا نکرده بود، که این کارگاه توانست نقش مؤثری داشته باشد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com