کد خبر ۳۳۱۶۴ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم:

اتوبوس‌های ایویکو از ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم حذف می‌شود

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به بررسی‌های سازمان اتوبوسرانی و اظهارات شرکت‌هایی که این اتوبوس‌ها را داشتند مشخص شد این اتوبوس‌ها با اقلیم استان قم سازگار نیست و مسائلی برای آن ایجاد شده که هزینه نگهداری آن را بالا برده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با توجه به درخواست مالکان مقرر شد در لایحه‌ای مسئله تعیین تکلیف شود افزود: هر کدام از این اتوبوس‌ها جداگانه کار‌شناسی رسمی و قیمت گذاری شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل مصوب هیئت وزیران که موقع واگذاری امر به بخش خصوصی هم مورد توجه قرار گرفته است مقرر شد باقیمانده تعهد پرداخته شده تا اتوبوس‌ها آزاد شود و راننده‌ها بتوانند آن‌ها را به شهرهای دیگر بفروشند و یا از میدان سرویس دهی خطوط خارج کنند.

ذاکریان با بیان اینکه در ‌‌نهایت تمام اقدامات انجام شد و کمیسیون خدمات شهری تحقیقات را انجام داد تصریح کرد: مقرر شد در صورتی که باقیمانده تعهد را نقدی بپردازند با 35 درصد تخفیف و در صورت پرداخت غیر نقدی با 25 و 15 درصد تخفیف اتوبوس‌ها آزاد شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این مصوبه صرفا برای این اتوبوس‌ها است و 20 روز از زمانی که به آن‌ها اعلام می‌شود اعتبار دارد گفت: در صورتی که مالکان در این خصوص تصمیم نگیرند قابل تمدید نیست.

وی با اشاره به اینکه تعداد این اتوبوس‌های ایویکو 20 عدد بوده است که بعضی از آن‌ها هنوز فعال هستند و برخی هم از کار افتاده‌اند گفت: این اتوبوس‌ها با آب و هوای قم ناسازگار نیست، آب و هوای قم دارای دمای بالای 35 درجه است که موتور این اتوبوس‌ها درجه حرارت بالا را تحمل نمی‌کند، این لایحه صرفا برای کمک به آن‌ها داده شد و قابل تمدید هم نیست.

ذاکریان با اشاره به اینکه در برخی خطوط اتوبوسرانی سرویس دهی ندارد گفت: اتوبسرانی عمدتا در اختیار بخش خصوصی است و از طرف دیگر درآمد آن‌ها دارای اهمیت است، خطوطی که درآمدزایی کمتری دارد مورد بررسی قرار گرفته اما اینگونه نیست که خط اتوبوس در این خیابان‌ها حذف شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد از سطح شهر در طرح تحول خطوط اتوبوسرانی تحت پوشش قرار گرفته خاطر نشان کرد: خیابان‌هایی مانند هنرستان که در مسیرهای قبلی اتوبوسی ندارد، قرار است با خط مینی بوسرانی تحت پوشش قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در گام بعدی خطوط در این بخش‌ها هم تکمیل می‌شود اما مینی‌بوس‌رانی نیاز به نظارت بیشتری دارد زیرا در صورت خروج آن‌ها از خط میزان نظارت بر آن‌ها کاهش می‌یابد.

وی اجرای گام دوم طرح تحول خطوط اتوبوسرانی قم را منوط به اتمام جلسات مربوط به بازنگری و تکمیل نواقص دانست و گفت: قرار بود این طرح به مدت دو ماه انجام شود و پس از آن نواقص مشاهده و در صدد رفع آن بر بیاییند که جلساتی در این خصوص در حال برگزاری است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com