کد خبر ۳۳۱۸۴ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
در دیدار با شهردار قم مطرح شد

قدردانی هیئت امنای عتبه حسینی عراق از زحمات شهرداری قم در اربعین

عضو هیئت امنای عتبه حسینی عراق از زحمات شهرداری قم در اربعین حسینی امسال تقدیر کرد و گفت: در اربعین حسینی خدمات ایران اسلامی به ویژه شهرداری قم به خوبی قابل مشاهده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید جعفر موسی در دیدار با مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم گسترش تعامل میان قم و کربلا را اقدام شایسته‌ای دانست و اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دو طرفه بتوانیم در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثر و گسترده‌تری در در زمینه خدمات‌رسانی به زائران باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) منشأ خیر و برکتی برای گسترش آموزه‌های تشیع در ایران اسلامی بوده‌اند گفت: با توجه به فعالیت دشمنانی مشترک مقابل اسلام و تشیع، ارتباط ایران و عراق بیشتر می‌شود و به همین علت مسئولان و مردم این دو کشور باید در عرصه‌های بیشتری با یکدیگر تعامل داشته باشند.

سید جعفرموسی از زحمات شهرداری قم در اربعین حسینی امسال تقدیر کرد و ادامه داد: در اربعین حسینی خدمات ایران اسلامی به ویژه شهرداری قم به خوبی قابل مشاهده بود و حضور گسترده نیروهای قمی برای خدمات‌رسانی به زائران توفیق و آرزویی بوده که اکنون تحقق یافته است.

عضو هیئت امنای عتبه حسینی عراق با اشاره به ایجاد 14 زائرسرا در مرز‌های مهران، شلمچه و چزابه به سوی کربلا برای زائران ایرانی عنوان کرد: در این میان چهار ساختمان تکمیل شده و 10 زائرسرای دیگر به پیشرفت‌های مطلوبی رسیده است.

سید جعفر موسی از برخی محدودیت‌های موجود برای ساخت زائرسرا در کربلا یاد کرد و افزود: با وجود این محدودیت‌ها بعد از سقوط صدام اقدامات بسیاری در اطراف عتبه حسینی برای افزایش خدمات‌رسانی به زائران انجام شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com