کد خبر ۳۱۲۹۴ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
رئیس هیئت ورزش‌های معلولان استان قم :

همایش روز ملی پارالمپیک در قم برگزار می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های معلولان استان قم با بیان اینکه فعالیت ورزشکاران جانباز و معلول قم شامل 18 رشته ورزشی است گفت: همایش روز ملی پارالمپیک 23 مهرماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد پیروزمنش اظهار داشت: براساس تصویب شورای فرهنگ عمومی و نامگذاری 24 مهرماه به نام روی ملی پارالمپیک، در نظر داریم مراسم ویژه‌ای را به‌منظور تجلیل از ورزشکاران جانباز و معلول برگزار کنیم.

وی افزود: همایش روی ملی پارالمپیک روز پنج‌شنبه 23‌مهرماه در سالن شهید رضاییان قم برگزار می‌شود و قرار است ورزشکاران جانباز و معلول قم در این همایش بزرگ حضور یابند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قم گفت: این همایش سال گذشته نیز برگزار شد و در نظر داریم آن را به شکل پرشورتری برگزار کنیم و مقرر شده است جانبازان حاضر در این همایش پیش از آغاز رسمی مراسم، به صورت نمادین مسیر ورزشگاه شهید حیدریان تا سالن شهید رضاییان را طی کنند.

پیروزمنش بیان کرد: فعالیت ورزشکاران جانباز و معلول قم شامل 18‌رشته ورزشی است که برخی از آن‌ها نوپا و در حال توسعه هستند و در برخی از رشته‌ها در سطح کشور سرآمد هستیم و مدال‌های بین المللی و عناوین ملی قابل توجهی کسب کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: حسین گلستانی ورزشکار معلول قمی سال گذشته در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته صاحب نشان طلای بازی‌های پارآسیایی اینچئون شد و و به احتمال قریب به یقین در ترکیب تیم ملی در پارالمپیک ریودوژانیرو نیز حضور دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قم تصریح کرد: علاوه بر این، تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم نیز سال گذشته عنوان قهرمانی سوپرلیگ کشور را از آن خود کرد و امسال نیز با یک تیم در سوپرلیگ و یک تیم در لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر کشور حاضر است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com