کد خبر ۳۳۲۷۲ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم مطرح کرد

وجود 3200 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در قم

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به وضعیت بافت فرسوده در شهر قم گفت: یک‌ هزار و 700 هکتار از مساحت شهر قم را بافت فرسوده و یک‌هزار و 500 هکتار را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان طی گزارشی از روند فعالیت‌های این مجموعه گفت: مراجیعن حوزه معماری و شهرسازی نیمی از مراجعین به شهرداری را تشکیل می‌دهند، از این رو نیاز بود تغییرات اساسی در این حوزه ایجاد شود تا مردم به راحتی بتوانند کارهای خود را پیش ببرند.

وی ادامه داد: در شهر قم 55 درصد وضعیت مسکونی داشته و مابقی سرانه‌های مختلف شهری است که نسبت به خدمات‌رسانی به آنها اهتمام و تلاش داریم.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به وضعیت بافت فرسوده در شهر قم گفت: هزار و 700 هکتار از مساحت شهر قم را بافت فرسوده تشکیل داده که با توجه به خطرساز بودن این بافت با حمایت شهردار قم سازمان نوسازی و بهسازی احیا شده تا به رفع مشکلات این حوزه بپردازد.

جانقربان از وجود هزار و 500 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی در قم خبر داد و گفت: برای بهبود وضعیت این سکونتگاه‌ها جلساتی با وزیر مسکن و همچنین دیگر مسئولان ذیربط برگزار شده و در نهایت صورتجلسه‌ای تنظیم و مقرر شده تا 32 هکتار زمین در پردیسان به منظور رفع این مشکلات به شهرداری قم واگذار شود.

وی به موضوع اهمیت هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: به منظور پیگیری کارها توسط شهروندان به صورت غیرحضوری و جلوگیری از رفت و آمد آنها به مجموعه شهرداری، ارتقای سیستم‌های ارتباطی و اتوماسیون‌های شهرسازی در دستور کار قرار گرفته که این اقدام رضایتمندی شهروندان را نیز در پی داشته است.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: با اجرای این سیستم قطعا مشکلات رفع شده و شاهد خواهیم بود که بخش قابل توجهی از مباحث شهری توسط اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com