کد خبر ۳۲۷۷۲ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم خبر داد

آماده‌باش شهرداری قم برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: همه پرسنل شهرداری با آغاز برف در حالت آماده‌باش هستند تا شرایط به حالت معمولی برگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدامیر سامع با اشاره به تمهیدات شهرداری برای برف زمستانی اظهار کرد: از مدت‌ها قبل در بحث پیشگیری و آمادگی برای عملیات زمستانی ستاد مرکزی تشکیل شده بود و شرح وظایف نیروهای مربوطه، امکانات، ‌لوازم و تجهیزات آن‌ها نیز پیش‌بینی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران مجموعه خدمات شهری و مناطق و سازمان‌های شهرداری تجربیاتی از سال‌های گذشته در این زمینه دارند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با بیان اینکه کمیته سیلاب شهری اخیراً ایجاد شده است، گفت: مباحث به صورت فنی و دقیق با حضور مدیران سازمان‌ها و مناطق شهرداری در این کمیته رصد و پیگیری می‌شود، بنابراین در مدیریت بحران و ستاد حوزه خدمات شهری آمادگی لازم فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مانوری در 20 روز گذشته برگزار و در آن همه امکانات و ‌تجهیزات به کار گرفته شد و افراد در رده‌های مختلف مانند شهرداران مناطق، معاونان، پرسنل حوزه خدمات شهری و مدیران ادارات و مدیران سازمان‌ها در مانور شرکت کردند.

سامع یادآور شد: آموزش‌های لازم در دو تا سه مرحله ارائه شده بود و آمادگی خوبی فراهم شده است و از قبل نیز سایت‌ها اعلام کرده بودند.

وی با بیان اینکه شیفت شب فعال بوده و به طور دائم به رصد شرایط می‌پردازد، گفت: به محض شروع بارندگی با توجه به نوع و میزان بارش مناطق اعضای ستاد درگیر موضوع شده و به طور دائم به رصد وضعیت پرداختند، البته معابر، شیب‌ها، ورودی رمپ‌ها، ‌زیرگذرها و ورودی و خروجی‌ها در اولویت قرار گرفت.

معاون خدمات شهری امور اجتماعی شهردار قم خاطرنشان کرد: در حد محدودی در برخی مکان‌ها مجبور شدیم، شن و نمک در ابتدای صبح روی معابر پاشیده شود و پس از آن نیز نیروها در معابر و ورودی کوچه‌ها و ادارات شروع به برف‌روبی، خاکبرداری و آماده‌سازی کردند.

وی ادامه داد: هماهنگی با مدیریت بحران در استان داشتیم و تصمیم گرفتند که مدارس ابتدایی شهر تعطیل شود، زیرا احتمال دارد بارش برف تا ظهر ادامه داشته باشد.

سامع با اشاره به اقدامات فضای سبز گفت: درختانی که برف سنگینی روی آن بود، برای اینکه شاخه آن نشکند و سالم باشد، برف تکانی شدند.

وی یادآور شد: همه پرسنل شهرداری بعد از ظهر و شب آماده‌باش هستند تا شرایط به حالت معمولی برگردد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com