کد خبر ۳۳۳۱۷ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
آیت‌الله همدانی :

خنثی‌سازی تهاجمات غرب و شرق برای گسترش حکومت اسلامی

یکی از مراجع تقلید گفت: ملت ایران با ایمان به آرمان‌های امام مقابل مثلت کفر، صهیونیست و نفاق ایستاده و تهاجمات اردوگاه شرق و غرب را خنثی کردند تا توانستند حکومت اسلامی را گسترش دهند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با سیدمنصور میرمرادی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، کاروان طلبگی بازخوانی وقایع فتنه سال 88، بسیجیان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمعی از پاسداران هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، شکر نعمت و شناخت پروردگار جهانیان را از تاکیدات قرآن کریم دانست و اظهار کرد: خداوند متعال جایگاه‌های مشخصی را برای افراد شاکر در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کفران نعمت عذاب شدیدی برای مردم به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: جایگاه ائمه اطهار (ع) توسط خداوند تبارک و تعالی تعیین شده است و ولایت اهل بیت (ع) بالاترین نعمت خداوند برای انسان بوده که ولایت فقیه نیز در امتداد این نعمت پدید آمده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شناخت حکومت امیرالمومنین نیازمند بازخوانی نامه امیرالمومنین (ع) خطاب به مالک‌اشتر است، اضافه کرد: این نامه اکنون در سازمان ملل به عنوان کامل‌ترین منشور حکومتی بایگانی شده است، زیرا حکومت اسلامی در سطوح مختلف برای اداره جامعه تعاریف مشخصی دارد.

وی جهاد در مقابل دشمنان را یکی از اصول حکومتی اسلام برشمرد و ادامه داد: در ابعاد تعلیم، تربیت و فرهنگ باید افراد با ایمانی را برای تحقق اهداف دین مبین اسلام تربیت کنیم.

نوری‌همدانی با اشاره به اینکه مردم در دوران طولانی از نعمت حکومت اسلامی محروم بوده‌اند، تصریح کرد: ملت ایران با ایمان به آرمان‌های امام مقابل مثلت کفر، صهیونیست و نفاق ایستاده و تهاجمات اردوگاه شرق و غرب را خنثی کردند تا توانستند حکومت اسلامی را گسترش دهند.

وی بر تشریح برکات انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: ولایت فقیه یکی از نعمت‌های مهم خداوند برای مردم ایران است و انقلاب اسلامی به عنوان نظامی اعتقادی و سیاسی در امور و اهداف خود فقط به بعد سیاست توجه نمی‌کند.

نوری‌همدانی از ویژگی‌های ولی‌فقیه یاد کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای حکومت اسلامی در دوران غیبت امام عصر (عج) حضور شخصیتی با ویژگی‌هایی اعم از اسلام‌شناسی، عادل، مدبر و شجاع بودن برای مدیریت امور جامعه اسلامی است.

استاد برجسته حوزه عملیه با اشاره به فعالیت مستمر گروه‌های تکفیری برای تضعیف دستاوردهای دین مبین اسلام اظهار گرد: اگر مردم نعمت انقلاب و ولایت فقیه را شناخته و شاکر آن باشند طبق وعده‌های خداوند متعال این نعمت‌ها گسترش می‌یابد.

وی از وضعیت جغرافیایی ایران اسلامی در دوران‌ گذشته یاد کرد و افزود: حضور پادشاهان نالایق سبب شد که وسعت ایران محدود شود به همین علت استکبار به صورت مستمر از پادشاهی این افراد حمایت می‌کرد، اما امام خمینی (ره) مقابل حرکت آن‌ها ایستاد.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله کاشانی برای جلوگیری از سرقت سرمایه نفت ایران مبارزه کرد، اما امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب مقابل استبداد ایستادند.

وی بر مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: وصیتنامه فردی که حکومت اسلامی را در ایران برپا کرده و در هشت سال جنگ تحمیلی با رهنمودهای خود مردم را به پیروزی رسانده است می‌تواند در عرصه‌های مختلف کاربردهای مناسبی داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فداکاری‌های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بدون پاسخ نمانده است، اضافه کرد: ملت ایران با تکیه بر خودباوری در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی توانستند به دستاوردهای گسترده برسند و مقابل آمریکا و قدرت‌های بزرگ دیگر ایستادگی کنند.

وی با اشاره به جایگاه زنان در حکومت اسلامی تصریح کرد: احیای فرهنگ جهاد و شهادت، گسترش بسیج و شناخت دشمنان اسلام نعمت‌هایی از برکت حکومت اسلامی است.

نوری‌همدانی از انقلاب اسلامی به عنوان زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) نام برد و گفت: افرادی که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند منتظران ظهور امام عصر (عج) هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com