کد خبر ۳۳۲۸۹ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶

آیت‌الله همدانی:در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام کفن‌پوش می‌شوم

آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن اعلام حمایت از روند بیداری اسلامی گفت: من هم حاضرم کفن‌پوش شده و همراه با مردم و علمای شیعه در میدان مبارزه با دشمنان اسلام حاضر شوم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین المللی نکوداشت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در سخنانی تاریخ مهم و تاثیرگذار بحرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: سابقه درخشان علمای تشیع در بحرین و تاریخ بسیار مهم آن همیشه مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا و دولت‌های غربی از جنایات آل خلیفه، اظهار کرد: پس از تحقق جریان بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی باید زودتر وارد میدان می‌شدیم، اما حضور آمریکا در بحرین و جنایات آل خلیفه منجر به کشتار ظالمانه شیعیان و زندانی کردن بسیاری از علما و مردم شد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت مسئله وحدت مسلمانان و جلوگیری از تفرقه‌افکنی بدخواهان، خاطرنشان کرد: علما باید در این عرصه وارد میدان شده و با توجه به اینکه اسلام دین جهاد است، خون آنها اثرگذار بوده و باید کفن‌پوش پیشتاز حمایت از مظلومان و حرکت‌های بیداری اسلامی باشند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی نیز زمانی محقق شد که مردم از همه چیزشان گذشتند و کفن‌پوش در میدان حاضر شدند، در غیر این صورت با تظاهرات به تنهایی تحقق پیروزی انقلاب میسر نبود.

آیت الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی امروز پرچم‌دار بیداری اسلامی است، گفت: تا علما و افراد تاثیرگذار در مسیر مبارزه با ظالمان و دشمنان اسلام قربانی نشوند، به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رسیم.

وی به زندانی شدن شیخ علی سلمان توسط آل خلیفه اشاره کرد و افزود: اگر علمای شیعه در حمایت از شیخ علی سلمان در بحرین وارد میدان می‌شدند، مردم نیز به همراه آنان تظاهرات می‌کردند و کار به اینجا نمی‌کشید.

این مرجع تقلید خواستار حمایت جدی علمای شیعه از بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم دشمنان اسلام شد و بیان کرد: شیعیان باید مسیر جهاد و شهادت را در پیش گرفته و در صف اول مبارزه، کفن‌پوش به میدان بیایند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن اعلام حمایت از روند بیداری اسلامی اظهار کرد: من هم حاضرم کفن‌پوش شده و همراه با مردم و علمای شیعه در میدان مبارزه با دشمنان اسلام حاضر شوم.

وی حضور علما و روحانیون را در تحقق و پیروزی نهضت امام خمینی(ره) تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: در مسیر مبارزه با دشمنان ممکن است تعدادی شهید شوند اما تا برای مقابله با ظالمان حرکت نکنیم کاری از پیش نمی‌رود.

استاد حوزه علمیه قم خواستار حضور جدی‌تر علما در میدان مبارزه با دشمنان برای پیشرفت اسلام شد و افزود: امروز زمان عمل و حرکت در مسیر تحقق اهداف است و علما باید در صف مقدم مبارزه با دشمنان باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com