کد خبر ۳۱۷۴۶ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اجرای اپرای عاشورا با تک‌خوانی زن نمونه بارز ترویج منکر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز در جامعه شاهد بروز وقایعی هستیم که سعی دارند انجام منکرات در جامعه را عادی جلوه بدهند، گفت: اجرای اپرای عاشورا با تک‌خوانی زن نمونه بارز ترویج منکر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  مریم خزعلی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وقوع برخی از وقایع در جامعه اظهار داشت: امروزه شاهد برخی از برنامه‌ها برای عادی‌سازی منکرات و تغییر منکر به معروف هستیم که آوازه‌خوانی زنان و تک‌خوانی آنها در جمع مردان از آن جمله است.

وی با بیان اینکه متاسفانه این روزها این اتفاقات بسیار عادی جلوه می‌کنند، تصریح کرد: آیا عنوان تمرین گذاشتن بر این کار اصل گناه را از بین می‌برد و حرام خدا را حلال می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ظاهرا این آوازه‌خوانی در خصوص واقعه عاشورا بوده و این توهین آشکار و بسیار بزرگی به اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

خزعلی اضافه کرد: اجرای اپرای عاشورا که در تالار وحدت با تک‌خوانی یک زن در میان مردان و به اسم تمرین اتفاق افتاد نمونه بارز تغییر منکر به معروف است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بیان کرد: این طرح در حال حاضر در نوبت چهارم در دستور مجلس است.

خزعلی در تشریح جزئیات این طرح گفت: با تغییر نام کنترل جمعیت به سلامت، بهداشت و باروری سالم در این طرح، به واقع از ازدیاد جمعیت جلوگیری شده و کنترل جمعیت به اجرا در می‌‌آید.

وی با اعلام اینکه در این طرح از دختر 10 ساله تا خانم 49 ساله باید داروهای مختلف مصرف کنند، اضافه کرد: در اینجا دیگر بحث خانواده مطرح نیست و هر کسی که در سن باروری قرار دارد حتی اگر مجرد و یا دختر نوجوان باشد باید این داروها را استفاده کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان کرد: این طرح مهم‌ترین ایرادش این است که تنظیم خانواده را با نام‌های سلامت و بهداشت تداوم بخشیده و نهادینه می‌کند.

خزعلی به نقش علما اشاره کرد و افزود: ما درخواست اصلاح این طرح را داریم و از علما تقاضا می‌کنیم در این زمینه اقدامی کنند تا این طرح از دستور خارج شود.

وی تصریح کرد: هیئت دولت دانسته یا ندانسته برای آژانس‌های سازمان ملل طرحی را پیاده می‌کند که نام آن را ستاد راهبری رشد ابتدای کودکی گذاشته‌اند که نامی مطلوب و معقول است ولی در عمل با ساختار موجود در آن اجرای اهداف سازمان ملل در تغییر سبک زندگی و تغییر کل خانواده در ایران را که از ماموریت‌های مستقیم دو دهه قبل یونیسف است به دنبال دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اجرای این طرح تغییر قانون، سیاست و تغییر فرهنگ زنان، کودکان و خانواده را به دنبال دارد.

خزعلی یادآور شد: این سئوال مطرح می‌شود که آیا مجلس ما باید ماموریت‌های کسانی که برای تغییر فرهنگ در کشور ما حضور دارند را پیگیری کند.

وی با اشاره به طرحی دیگر در زمینه جمعیت و خانواده بیان کرد: طرح دومی برای جمعیت در مجلس است که دو بار به شورای نگهبان رفته و با دو ایراد برگشت خورده و رها شده است. این طرح، نسبت به طرح‌های قبلی کامل‌تر است و ما درخواست داریم تا این طرح به اجرا در بیاید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com