کد خبر ۳۳۳۲۷ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
معاون بین الملل حوزه علمیه قم:

غرب از اقتدار ولایت فقیه و حکومت دینی هراس دارد

معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: غربی ها از اقتدار ولایت فقیه، حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی هراس دارند، به همین دلیل دنبال سست کردن پایه های اعتقاد مردم و تضعیف حکومت دینی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی چهارشنبه شب در همایش 'رفتارشناسی نفوذ استکبار و بررسی اوضاع منطقه' در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفای قم افزود: آنها برای دست یابی به این هدف خود، دنبال سست کردن عقاید جوانان، ترویج فساد و تضعیف ارزش های دینی می باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه غربی ها در آندولس چنین اقدامی را انجام داده و تجربه موفقی را کسب کردند و امروز دنبال به چالش کشیدن سایر حکومت های دینی هستند.
زمانی گفت: دشمنان با تمام وجود دنبال نفوذ در کشور ما هستند و باید با تمام وجود مراقب نقشه های شوم آنها باشیم.
معاون بین الملل حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما امروز با سه گزاره مواجه هستیم یکی این که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که به آمریکایی برای عمل به عهد و تعهد خود اعتماد نداریم.
زمانی گفت: گزاره دوم این که که پیمانی بسته شده و عمل دینی هم اقتضاء می کند که تا زمانی که آنها وفادار باشند، ما هم وفادار بمانیم و گزاره سوم این است که دشمنان هرچند صلح کردند ولی همیشه در حال دشمنی و به فکر ضربه زدن به طرف مقابل هستند و یکی از راهکار های آنها نفوذ است.
وی خاطرنشان کرد: اولین اقدام دشمنان ترویج اندیشه سکولاریسم و تشکیک در اصل ولایت فقیه است، در جهان اسلام امروز سه دیدگاه مختلفی وجود دارد یکی از آنها 'حاکمیت دینی بدون نقش مردم' است که در دوره خلفای عباسی بوده و امروز مدل آن به ابوبکر بغدادی و داعش رسید.
وی گفت: نوع دوم'حاکمیت انسان به جای حاکمیت خداوند' است که امروز دنیای غرب با شعار دموکراسی و آزادی دنبال ترویج آن بوده وقرآن کریم نیز آن را نفی کرد.
زمامی خاطرنشان کرد: دیدگاه سوم حاکمیت 'خداوند با تاکید بر نقش مردم 'است که در جمهوری اسلامی ایران تبلور پیدا کرده است، در کلیات فقط قوانین اسلامی معیار شده و در دو حوزه 'تطبیق مصادیق با احکام و انتخاب مسئولیت های نظام' به مردم اختیار داده شده و نام مردم سالاری دینی را به خود گرفت.
زمانی اظهار کرد: آنها دنبال نفوذ از طریق سست کردن عقاید جوانان و مردم، کمرنگ کردن ارزش های دینی، ترویج مفاسد اخلاقی ، تضعیف روحیه مبارزه با ظلم و حمایت از محرومان، اختلاف افکنی بین جریانهای درون شیعه، اختلاف درون حوزه های علمیه، اختلاف شیعه وسنی می باشند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com