کد خبر ۳۳۳۴۱ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر:

دانش آموزان عضو هلال احمر، باید پرچمداران صلح و دوستی در جامعه باشند

معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: دانش آموزان عضو جمعیت هلال احمر باید پرچمدار صلح و دوستی در درون مدرسه، محله، خانواده و جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از جمعیت هلال احمر قم، سعید بابایی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مروجین طرح ملی دادرس استان قم خاطرنشان کرد: هر چقدر با همکاری آموزش و پروش و سازمان ها و نهادها فعالیت های دانش آموزی هلال احمر گسترش یابد سبب می شود زمینه بروز تفکرات متحجر کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: تنها آموزش های امدادی برای یک دانش آموز هلال احمری کافی نیست، بلکه دانش آموز عضو هلال احمر در درجه اول باید مهربانترین دانش آموز مدرسه باشد و وقتی اختلافی بین دوستانش ایجاد شود، او باید اولین کسی باشد که بین آنها صلح و دوستی برقرار می کند.
بابایی با تبیین شاخصه های اخلاقی در یک دانش آموز عضو هلال احمر گفت: دانش آموز هلال احمری با دوستان خود قهر نمی کند و در درجه اول با همه مهربان است و آموزش های لازم برای حضور در شرایط سخت را فرا می گیرد.
وی افزود: در کنار طرح ارزشمند دادرس یکی از مهمترین نکات این است که دانش آموزان هلال احمری باید پرچمدار صلح و دوستی در درون مدرسه، محله، خانواده و جامعه باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که چهارمین دروه طرح دادرس با قوت و قدرت بیشتر در سایر شهرها جریان پیدا کند.
بابایی افزود: طی تفاهم نامه ای که بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سازمان کل آموزش و پروش منعقد شده، دوره های آموزشی و تربیت دانش آموزان در طرح ملی دادرس برگزار می شود.
وی گفت: با اجرای طرح ملی دادرس برای تربیت دانش آموزان آماده در روزهای سخت، اعضا به مدت 40 ساعت در هشت آیتم مورد آموزش قرار می گیرند و پس آن برای انتقال این مفاهیم در مدارس خود به تیم های 14 نفر تقسیم می شوند و هم اکنون 234 تیم دادرس در مدارس قم وجود دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com