کد خبر ۳۳۳۷۰ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
مدیرکل آموزش‌و‌پروش قم:

«طرح امین» در ۱۴۰ مدرسه قم اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش‌و‌پروش قم گفت: در سه سال گذشته با اجرای "طرح امین" ۱۴۰ مدرسه از حضور روحانی برای ارتباط‌گیری هرچه بهتر با دانش‌آموزان و برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در دیدار با تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان قم در سال تحصیلی93-94 اظهار داشت: در مجموعه 32 استان کشور اداره آموزش و پرورش قم رتبه 4 کنکور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پروش قم با بیان اینکه قم در حوزه فعالیت های هنری تربیتی و اعتقادی بعد از خراسان رضوی رتبه 2 را به خود اختصاص داده است،افزود: دانش‌آموزان قمی در رشته های قرآنی و ادبی و هنری از مقام‌های شایسته‌ای در مسابقات کشوری برخوردار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با همت مسئولان و خیران استان قم در 21 ماه گذشته 43 مدرسه مقاوم سازی و 42 مدرسه و 30 پروژه مربوط به امور ورزشی و تربیت بدنی در نقاط محروم قم احداث شده است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال89 و تأکید ایشان بر حضور روحانی در آموزشگاه‌ها عنوان کرد: در سه سال گذشته با اجرای "طرح امین" 140 مدرسه از حضور روحانی برای ارتباط‌گیری هرچه بهتر با دانش‌آموزان و برگزاری نماز جماعت و کارهای تربیتی و مراسم‌های مذهبی بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر بیش از 400 مدرسه متقاضی حضور روحانی‌اند.

مدیرکل آموزش‌و‌پروش قم افزود: با اجرای "طرح امین" یک روحانی 6ساعت در مدارس حضور به هم می‌رساند و 14 شاخص تربیتی را برای دانش آموزان اجرا می‌کند.

وی بابیان "نگاه آموزش‌وپرورش یک نگاه زیرساختی است"، تصریح کرد: حدود دو سال است که فعالیت‌های ما به سمت این نگاه زیرساختی می‌رود و در این راستا برای انتخاب مدیران نواحی به قمی بودن آن‌ها توجه شده است چراکه مدیر بومی وقوف بیشتری نسبت به مشکلات آموزشی استان دارد.

 شیخ‌الاسلام از برگزاری 48 ساعت آموزش ضمن خدمت اخلاقی برای تمام مدیران مدارس قم خبر داد و گفت: مهم‌ترین شاخص در آموزش‌وپرورش تغییر رفتار در جامعه است و باید اثر کار تربیتی مدارس به‌طور ویژه در جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معضل‌های ما در سال‌های گذشته عدم توازن جمعیتی بین ناحیه یک و چهار بود که امسال برای هر ناحیه 55 هزار دانش آموز در نظر گرفته شد و در ناحیه پردیسان نیز وارد عمل شدیم و رضایت‌مندی نسبتا مناسبی را در این خصوص شاهد بودیم.

وی با اشاره به شعار امسال آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که یکی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی صداقت در نسل جوان است، شعار امسال ما "تلاش و صداقت" شد و در سال گذشته نیز شعار "قرآن، نماز و احترام به پدر و مادر" را انتخاب کردیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com