کد خبر ۳۳۰۷۰ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
حمید رضا شیخ الاسلام اظهار داشت :

مدیرکل آموزش و پرورش قم:تمام مدرسه ها بر مبنای پژوهش محوری مدیریت می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امروز تمام مدرسه های استان یا بر مبنای پژوهش محوری و یا المپیاد محوری و یا در راستای توفقیقاتی که باید در بنیه علمی دانش آموزان اتفاق بیفتد، مدیریت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا شیخ الاسلام روز پنجشنبه در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده برتر برنامه هجدهم آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش قم با رویکرد پژوهش محوری و اقدام پژوهی در آموزشگاه ها و مدرسه های استان، خدمات ارزشمند علمی ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: با نگاه پژوهش محوری سال گذشته استان قم رتبه پنج کنکور سراسری کشور را کسب کرد و با رتبه چهارم فقط سه درصد اختلاف داشت.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزشی تمام همکاران فرهنگی بر اساس پژوهش است، ادامه داد: امسال نیز استان قم رتبه پنجم کنکور سراسری را از آن خود کرد و نسبت به استان چهارم کمتر از 0.9 درصد تقاوت داریم.
شیخ الاسلام افزود: امسال کیفیت مراکز آموزش عالی دولتی استان، 2.2 درصد ارتقا یافته است.
وی در ادامه با اشاره به اقدام های صورت گرفته در عرصه پژوهشی، گفت: حمایت مالی از بیش از 60 پایان نامه کارشناسی ارشد معلمان، برگزاری بیش از 50 کارگاه علمی پژوهشی برای فرهنگیان، برگزاری دوره روش تحقیق کمی، کیفی و تحلیل گفتمان، برگزاری دوره آمادگی زبان تافل و دوره مقاله نویسی و برگزاری بیش از 50 گارگاه پژوهشی از جمله این اقدام هاست.
وی، برگزاری مسابقات بزرگ اقدام پژوهی در سطح استان با حضور بیش از دو هزار همکار فرهنگی، تهیه بانک اطلاعات پژوهشگران، برگزاری نمایشگاه کتاب، فراخوان مقاله نویسی جشنواره علمی و پژوهشی دومین همایش ملی کودک و نوجوان را از دیگر اقدام های در راستای توسعه و تقویت امر پژوهش میان فرهنگیان و دانش آموزان عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قم تنها استانی در کشور بود که در مشهد مقدس زائرسرا نداشت، بیان کرد: با همت همکاران توانستیم دو هزار و 400 متر مربع فضا مقابل حرم مطهر امام رضا(ع) برای همکاران فرهنگی و دانش آموزان استان قم تهیه کنیم.
وی با بیان اینکه ساختمان این زائرسرا 50 سال قدمت دارد، از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد: در بودجه سال آینده اعتبار خاصی به منظور تجهیز و تعمیر این مرکز اختصاص یابد تا خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه شود.

* ارائه یک هزار و 570 اثر پژوهشی به آموزش و پرورش قم
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم نیز در این همایش گفت: امسال یک هزار و 570 اثر پژوهشی از سوی فرهنگیان استان به این اداره کل رسید و مورد ارزیابی قرار گرفت.
حسین محمودی افزود: ناحیه دو آموزش و پرورش 780 اثر، ناحیه سه 334 اثر، ناحیه یک 248 اثر و ناحیه چهار نیز 209 اثر به مناسبت هفته پژوهش ارائه دادند.
وی اضافه کرد: همچنین بخش جعفرآباد 26، خلجستان 20 و کهک 15 اثر پژوهشی را ارائه کردند که در نهایت 180 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شد.
وی با بیان اینکه آثار پژوهشی در آموزش و پرورش، زیربنایی و بنیادین است، گفت: هدف از برگزاری مسابقه و انتخاب آثار برتر پژوهشی، ترویج فرهنگ و توسعه روحیه تفکر، تحقیق و پژوهش در میان فرهنگیان است.
وی افزود: برگزاری جشنواره دانش آموزان پژوهشگر و فناور، جشنواره خوارزمی جابرابن حیان و جشنواره حرکت به سوی علم و عمل از جمله جشنواره هایی بود که میان دانش آموزان برگزار شد.
همایش تجلیل از معلمان پژوهنده برتر برنامه هجدهم آموزش و پرورش قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمدرضا دوراندیش مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معاونان آموزش و پرورش و فرهنگیان در خانه معلم شماره دو آموزش و پروش قم برگزار شد؛ در این همایش تعدادی از معلمان پژوهنده استان قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com