کد خبر ۳۳۴۵۱ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۳
با تصویب طرح پیشنهادی قم در دولت و در صورت همکاری دستگاهها و سازمان های دولتی

دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از ارباب رجوع در قم ممنوع شد

در قالب طرح تکریم ارباب رجوع و با صدور بخشنامه استانداری قم ،طرح آزمایشی ممنوعیت دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از ارباب رجوع در قم کلید خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ،  طرح تکریم ارباب رجوع از طرح های مهمی است که همه سازمان ها موظف هستند در جهت اجرای آن بکوشند. در این طرح رضایت ارباب رجوع هدف اصلی است و بر اساس ضوابط آن کارکنان سازمان هاو ادارات باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا فرآیند انجام کارهای اداری راحت تر، کوتاهتر و شفاف تر شود.

یکی از مراحل تکراری و پرهزینه تشکیل پرونده در ادارات وسازمان های دولتی،درخواست ارائه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی است که حتی در صورت مراجعه مکرر به یک سازمان ، باز هم از ارباب رجوع درخواست میگردد و خود موجب اتلاف هزینه و وقت بسیار زیادی از مردم می گردد.

در اقدامی درخور تحسین و با پیشنهاد استانداری قم، طرحی تهیه و ضمن ارائه به دولت،در کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که بر مبنای آن و در صورت همکاری کامل ادارات قم، از این پس دستگاههای دولتی استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و استعلام الکترونیکی تشخیص هویت پایگاه ملی ثبت احوال کشور ،موظفند از دریافت هرگونه تصویر شناسنامه و کارت ملی از مراجعان خودداری نمایند.

ممنوعیت دریافت هرگونه هزینه جهت استعلام آنلاین هویت اشخاص و مجاز بودن به دریافت تصویر صفحه دوم شناسنامه تا زمان فراهم شدن زیرساخت های اطلاعاتی لازم از دیگر مفاد این بخشنامه اداری است.

پایگاه خبری شهرکریمه ضمن تقدیر از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم ،امیدوار است با همکاری تمام دستگاهها و سازمان های دولتی این بخشنامه ۱۰۰% اجرایی شده و گامی مهم در راستای تکریم واقعی مردم و صرفه جویی در هزینه ها برداشته شود.

منبع : شهرکریمه 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com