کد خبر ۳۳۴۶۵ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
شهردار قم:

نام‌های تاریخی خیابان‌ها نباید به راحتی حذف شود

شهردار قم گفت: نام‌هایی که بر روی خیابان‌ها قرار دارد و شأن نزولی تاریخی دارد را نباید به راحتی حذف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در خصوص نام‌گذاری شوارع و خیابان‌ها اظهار کرد: اگر در این زمینه با عمل دقت نشود حتماً با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه قم یک شهر تاریخی است خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی بر مبنای تمدن‌های قبل شکل می‌گیرد و حتماً بر آن‌ها توجه دارد و آن‌ها را حذف نمی‌کند.

شهردار قم با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی آنچه برای مردم فرهنگ شده است را تعالی می‌بخشد، تصریح کرد: نام‌هایی که شأن نزولی تاریخی دارد را نباید به راحتی حذف کنیم.

وی تأکید کرد: باید نام‌های تاریخی که می‌خواهیم حذف کنیم را بررسی کنیم تا بعداً مورد نقد قرار نگیریم.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه باید در نام‌گذاری‌ها از اسطوره‌های شهدا استفاده کرد، یادآور شد: باید میان شهدا از اسطوره‌هایی که داریم استفاده کنیم تا از شأن و بزرگی قضیه کاسته نشود.

وی تأکید کرد: اگر امروز نیز نام‌گذاری صورت می‌گیرد باید شأن نزول آن در تاریخ معاصر ما رعایت شود تا ماندگاری آن را تضمین کند.

شهردار قم با بیان اینکه در نام‌گذاری‌ها شأن و جایگاه اسامی حتماً باید حفظ شود، گفت: هر چه قدر در این زمینه شور و مشورت شود مورد استقبال مردم خواهد بود.

وی بر لزوم در نظر گرفتن مباحث اجتماعی در نام‌گذاری‌ها تأکید و ابراز کرد: اگر در این زمینه دقت نظر بیشتری شود ولو زمان نیز طولانی شود ما را از نقدهای آینده به دور می‌کند.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه این بحث در اصفهان نیز وجود دارد، یادآور شد: بعضی اوقات نام‌گذاری چند خیابان در اصفهان چند هفته طول می‌کشد و پس از بررسی‌های لازم این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تعداد نام‌گذاری‌های محدودی در جلسات شورا مطرح شود، خاطرنشان کرد: باید در خصوص نام‌گذاری‌ها ادله لازم وجود داشته باشد و نام‌گذاری‌ها پس از پختگی لازم در شورا مطرح شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com